Подорожчання металобрухту і заготівок при поставках до Туреччини в кінці червня - початок липня не залишилося непоміченим на регіональному ринку довгомірного прокату. Турецькі компанії відповідно до збільшення своїх витрат на сировину і напівфабрикати підняли ціни на арматуру від $ 500-520 до $ 530-540 за т FOB. Піднялася в ціні та арматура з СНД, досягши $ 500-510 за т FOB. Однак, поки що, дії металургів не були підтримані споживачами в країнах Перської затоки і Північної Африки.
Як повідомляють трейдери, угод за новими цінами практично немає. В ОАЕ і Єгипті турецьку арматуру купували в кінці червня не дорожче ніж по $ 520-530 за т CFR при дуже низькому попиті. В останні два тижні імпорт цієї продукції в близькосхідних країнах впав практично до нуля. Інтерес, проявлений деякими покупцями до додаткових поставок, дуже швидко зійшов нанівець. Подорожчання не стало сигналом до розширення закупівель. Більшість споживачів, як і раніше, вважають, що ціни незабаром продовжать падіння, і в зв`язку з цим продовжують вичікувати.
Регіональний ринок довгомірного прокату повністю розбалансований. З одного боку, споживання конструкційної сталі в більшості країн залишається відносно невисоким. Програми стимулювання економіки за допомогою державних інвестицій, що діяли у минулому році, зокрема, в Єгипті, згорнуті. У той же час, відновлення поки не відбулося. Уряд більше стурбован підтримкою соціальних стандартів і недопущенням бюджетних дефіцитів, фінансування престижних проектів різко скорочено. Багато будівництв, розпочаті до кризи, вже завершилися, нових же дуже мало. Дозволити собі великомасштабне будівництво може зараз тільки Саудівська Аравія.
З іншого боку, обсяг пропозиції сталевої продукції в регіоні в останні місяці виявився надлишковим. За останні кілька років у країнах Близького Сходу завершено ряд проектів у металургійній галузі. За оцінками арабських економістів, потужності з виробництва арматури в Перській затоці значно перевищують потреби всього регіону. Правда, більшість підприємств завантажені не повністю або зовсім не функціонують через дефіцит заготівок, сировини і оборотного капіталу, проте обсягів продукції, що випускається, цілком достатньо, щоб задовольнити поточні потреби.
Багато трейдерів навесні сильно переоцінили майбутні потреби ринку, замовивши великі обсяги надлишкової імпортної продукції за високими цінами. Зараз ці компанії зазнають збитків і відмовляються від нових закупівель, вважаючи за краще використовувати запаси або купуючи прокат дрібними партіями у місцевих компаній. Як і в Європі, мінімальний термін поставки став найважливішою конкурентною перевагою. Хоча імпортна продукція дешевше місцевої, беруть її неохоче.
До Рамадана залишилося трохи більше місяця і, судячи з усього, пожвавлення на близькосхідному ринку довгомірного прокату цього літа вже не відбудеться. Багато турецьких міні-заводів скоротили завантаження потужностей на 30-50% в порівнянні з плановими показниками. Інші шукають ринки збуту в США, країнах Латинської Америки, Африки, Південно-Східної Азії. Досить стабільний, хоча й не дуже високий попит з боку Іраку.
Більшість виробників сподіваються на осінь, коли після припинення літньої спеки і завершення Рамадану в регіоні очікується зростання ділової активності. Однак ці надії можуть і не виправдатися. Через низький попит і досить значного обсягу виробництва арматури в самих близькосхідних країнах процес ліквідації надлишків може затягнутися.
Очевидно, повинні скоро піти вниз котирування на заготовки і металобрухт. У зв`язку зі скороченням виробництва турецькі компанії можуть відновити закупівлі сировини лише на початку вересня. До цього часу розраховувати на нові підвищення навряд чи доводиться.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ціни на арматуру в країнах Близького Сходу залишаються низькими
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
3 жовт. 2024 р.
30 вер. 2024 р.
23 вер. 2024 р.
12 вер. 2024 р.
3 лип. 2024 р.
31 січ. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
13 вер. 2023 р.
6 вер. 2023 р.