Київ уже три роки живе фактично без генерального плану. Авторів чинного Генплану - інститут `Київгенплан` - команда Черновецького в 2008 році усунула від справ, передавши функції розробників генплану КО `Центр містобудування та архітектури`.
Директор інституту `Київгенплан`, заслужений архітектор України Володимир Чекмарьов мовчав три роки. Мовчав, бо, за його словами, не хотів нашкодити справі, якій віддав 30 років свого життя, - розвитку Києва. Але коли `наступники` представили на суд громадськості перші результати своєї праці - Концепцію нового генплану, вирішив перервати мовчання.
- У Концепції закладається основна ідея, стратегія розвитку міста, а на другій стадії, на стадії генплану, вже тільки уточнюються окремі положення. Тому саме при роботі над Концепцією важливо не помилитися, а ми, здається, маємо справу саме з помилковими пропозиціями щодо стратегії розвитку Києва.
- У чому саме, на ваш погляд, полягає помилка?
- Київ хочуть, як зашморгом, стягнути міською межею. На додаток до наявних 58 млн кв. м житла пропонується побудувати ще 42 млн кв. м, тобто збільшити місто практично в два рази! Якщо ці плани будуть реалізовані, під забудову потраплять майже всі резерви територій - не тільки промзони, не залишиться практично зелених зон, місць для розвитку транспортної інфраструктури. А адже людям, яким запропонують жити в цих будинках, потрібно буде десь працювати, десь відпочивати ... Ні про який сталий розвиток Києва говорити вже не доведеться.
- А що таке `сталий розвиток`?
- Вперше визначення сталого розвитку прозвучало в 1992 році в Ріо-де-Жанейро на конференції ООН з навколишнього середовища і розвитку міст і стало основним принципом при розробці генпланів для містобудівників усього світу. Простіше кажучи, це таке комплексний розвиток міста, при якому діти повинні жити не гірше за батьків. А що ми бачимо в Концепції? Ущільнення житлових районів, пломбування кварталів, забудову прибережних територій і зелених зон. Це не Концепція розвитку, а плани з розміщення житла до 2025 року в порушення чинного законодавства!
Взагалі, якщо поставити поруч опорний план міста (що відображає існуюче положення) і Концепцію нового генплану, відразу можна зрозуміти: розробники показують план існуючого міста з узаконенням майданчиків, не погоджених з інститутом `Київгенплан`, але відведених рішеннями Київради, всупереч положенням чинного Генплану-2020 .
Реконструкцію швидкісного повинна була закінчитися У ЦЬОМУ РОЦІ АЛЕ НА ВСІЙ Довжина траси - І НА Нікольська, І на південну БОРЩАГІВКА
- Розробники стверджували, що новий генплан потрібен, зокрема, тому, що в чинному неправильно розраховано кількість населення.
- А які цифри покладені в основу нового? У 2008 році автори стверджували, що в Києві не менше 5 млн жителів. Сьогодні вони наводять цифру практично вдвічі менше - 2 млн 724 тис. осіб. І вона вже не набагато відрізняється від тієї, на якій базувалися розрахунки нашого Генплану - 2,63 млн за переписом 2000 року. Є підозри, що така божевільна первісна цифра потрібна була тільки для того, щоб якось обгрунтувати необхідність розробити новий генплан.
- Але, пам`ятається, 5 млн у розробників виходило разом з тимчасовим населенням?
- Генплан розробляється для постійного населення. А разом з іногородніми і ми давали в проектних межах генплану цифру 4,5 млн людей.
Помилкові, на мій погляд, і прогнози. До 2025 року автори обіцяють вже понад 3,3 млн жителів - плюс 700 тис. населення! Наш Генплан за 15 років прогнозував приріст всього на 200 тис. Автори Концепції планують будувати кожен рік по 2,5-3 млн кв. м житла - втричі більше, ніж будується зараз! Виникає запитання: якими ж темпами необхідно тоді будувати школи, дитячі сади, поліклініки, прокладати інженерні мережі? У нашому Генплані ми ув`язували темпи будівництва житла і соціальних об`єктів. Але й то 90% наших планів сьогодні не реалізується. А якщо обсяги будівництва житла зростуть втричі? .. Знову, як завжди, будемо мовчати про комплексності забудови?
РУХ ПО Подільського мосту ПОВИННІ БУЛИ ВІДКРИТИ ЩЕ ТОРІК
- Сьогодні в Києві і так неможливо проїхати без пробок. Якщо ж припустити, що у всіх житлових будинках, які планується побудувати, будуть жити люди, в місті, схоже, стане зовсім тісно ...
- 80% магістралей і транспортних вузлів, особливо в центральній частині міста, дійсно працюють на межі пропускної здатності. З першочергових заходів щодо розвитку транспортної інфраструктури, які ми розробили, не виконано 99%! А в новій Концепції взагалі не закладено програми вдосконалення транспортної інфраструктури. Ні перспективних схем транспорту, розрахунків транспортних та пасажирських потоків. А довжина ліній метро навіть менше, ніж у нашому Генплані. У Європі вважається, що мегаполісу потрібно 40-50 км на мільйон населення. У нас передбачалося 40 км на мільйон. А вони планують до 2025 року всього 29 км на мільйон. Та сьогодні вже 24 км!
- Може, прогнозують, що на метро і в найближчі 15 років не буде вистачати грошей?
- Немає грошей? І при цьому вони малюють замість мостів та ліній метрополітену тунелі. Наприклад, на Троєщині, де можна пройти мостом, що дешевше, навіщо будувати тунель? Щоб мати зайву проект і вибити для нього гроші? І таких прикладів у Концепції можна знайти багато.
Ще зверну увагу: автори Концепції плакатно говорять про зменшення дисбалансу між розселенням людей та місцями програми їхньої праці, а самі пропонують забудувати житлом 280 га промислово-комунальних територій Троєщини, де ми планували розмістити підприємства, на яких могли б працювати мешканці лівого берега, щоб не їздити щодня на правий. Район позбудеться територій для розміщення трамвайного та тролейбусного депо, автопарку і т.д. Зараз на Троєщині проживає 352 тис. чоловік, а згідно з новою концепцією, там хочуть поселити ще 140-150 тис. жителів. Це буде гігантський мурашник, населення якого неможливо буде вивезти на правий берег.
Не допоможуть навіть 2 або 3 нових мости, які `заплановані` Концепцією. Тим більше, що з моменту забудови Троєщини не змогли ще побудувати і одного моста. У той же час на тлі масової забудови інженерна інфраструктура (енерго-та водопровідні мережі, каналізація) фактично не збільшується, а отже, колосально зросте навантаження на наявні мережі, і вони просто не витримають.
- А ви пропонували будувати житло в основному в передмістях?
- Ні. 18 млн кв. м житла ми розміщали в місті, а 8 млн - у найближчому передмісті (Петропавлівська Борщагівка, Чайка, Вишгород, Ходосівка). Місто не може розвиватися, будучи ізольованим від приміської зони. Київ же не пилосос, щоб постійно втягувати в себе нові будівлі і людей! Ми в Генплані передбачали розширення меж Києва, ввели поняття `столичний округ`. Це не означає, що ми забираємо територію - просто вирішуємо питання спільно.
Взагалі, коли я чую, що Київ відмовляється розвиватися за рахунок території області, я сміюся. Скажіть, а де ми будемо розміщувати аеропорти, зони відпочинку, технопарки, сміттєпереробні заводи, кладовища?
Пора відмовитися і від забудови вільних внутрішньоквартальних територій. Потрібно виходити за межі Києва. А налаштовувати в місті така кількість житла, як задумано, не потрібно. До того ж цифри у розробників постійно `танцюють`. То вони хочуть побудувати 38 млн кв. м житла, то 49. Мало того, в одному варіанті показують будинку в парковій зоні Троєщини на березі Десенки, в іншому - не показують. Кожного разу кияни бачать різні креслення. А де остаточний варіант?
ПОВНОЦІННИХ розв`язки на Московській площі мала запрацювати ТРИ РОКИ ТОМУ
Але головне питання - навіщо розробляти генплан сьогодні? Слід перш за все припинити порушувати чинний Генплан, вести контроль за його реалізацією і не ігнорувати рішення директивних органів. Адже Кабмін чітко показав, що вважає за доцільне для Києва не розробляти новий генплан, а вести роботу над діючим. 7 квітня вийшло розпорядження уряду з вимогою скорегувати Генплан-2020, реалізація якого зовсім не проводилася. Треба проаналізувати те, що робили, і доробити те, що не було зроблено за планом до 2010 року. Сподіваюся, нове керівництво Києва розбереться в цьому питанні і зробить висновки. Інакше Києву загрожує екологічний, транспортний та інженерний колапс, а це вже питання безпеки киян.
Як мав оновлюватися Київ за Генпланом
2008
- Мали добудувати ділянку Кільцевої дороги від Мінського шосе до вул. Богатирській
- Мали закінчити нову транспортну розв`язку на Московській пл.
2009
- Повинні були побудувати Подільський міст від вул. Межигірській до б-ра Перова
- Мали пустити трамвай від пр. Відрадного до вул. Симиренка
- Мали пустити тролейбуси по вул. Трутенка і Акад. Вільямса (від Амурської пл.)
2010
- Повинні були розширити Шулявський міст
- Мали побудувати другий Жулянський шляхопровід
- Повинні були закінчити будівництво багаторівневих транспортних розв`язок на Поштовій пл., На Ленінградській пл., На перетині пр. Ватутіна з пр. Маяковського
- Мали оновити полотно, огорожу, станції та вагони швидкісного трамвая від вул. Старовокзальної до Кільцевої дороги і до вул. Симиренка
- Мали пустити трамвай від вул. Празької до вул. Бориспільській (частина шляху - в тунелі)
- Повинні були відкрити тролейбусні маршрути по Харківському шосе, по вул. Привокзальній і від Ленінградської пл. до Дарницького залізничного вокзалу
Що вже мало будуватися:
• Нова Кільцева дорога - 2 роки
• Розширення Великої Окружної дороги до 8-10 смуг - 2 роки
• Розширення пр. Московського до 8 смуг - 2 роки
• Будівництво шляхопроводу від пр. Відрадного до вул. Народного Ополчення - 2 роки
Скільки повинні були побудувати з 2001 по 2010 рік і скільки побудували ...
... Дитячих садів
На 8217 місць (це близько 26 великих дитсадків по 320 місць). Побудували на 1530 місць
(5 дитсадків). План виконаний на 19%.
... Шкіл
На 32 400 місць (19 великих шкіл на 1700 учнів). Побудували на 8660 місць (5 шкіл). План виконаний на 27%.
... Поліклінік
На 9400 відвідувань. Побудовано за 3465 відвідувань. План виконаний на 37%.
... Лікарень
На 2510 ліжко-місць. Побудовано за 800 ліжко-місць. План виконаний на 32%.
Олександра РОМАНЮК
http://mycityua.com/
До 2025 року Київ забудують в три рази більше
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
3 жовт. 2024 р.
30 вер. 2024 р.
23 вер. 2024 р.
12 вер. 2024 р.
3 лип. 2024 р.
31 січ. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
13 вер. 2023 р.
6 вер. 2023 р.