Незважаючи на зниження попиту на брухт у Туреччині після початку Рамадану ціни на металобрухт залишаються високими

BAU.ua 25 серпня 2010 р. о 13:00

З початком Рамадану турецькі покупці металобрухту передбачувано знизили активність. При цьому, закупівлі не припинилися повністю. Деякі компанії продовжують формувати запаси сировини на вересень-жовтень. З урахуванням наявності на ринку великої кількості потенційних постачальників з Західної Європи, США, СНД та Румунії це повинно було привести до надлишку пропозиції і падіння цін, проте котирування на брухт у Туреччині поки що залишаються на досить високому рівні.
Як повідомлялося минулого тижня, окремі партії європейського матеріалу HMS № 1 & 2 (70:30) або українського і російського А3 продавалися до Туреччини за цінами порядку $ 380 за т CFR або трохи менше, проте більшість трейдерів не готові йти на серйозні поступки. Американський лом HMS № 1 & 2 (80:20), як правило, пропонується по $ 395-400 за т CFR, і відсутність угод на таких умовах експортерів не надто бентежить. Лом з Європи і Росії звичайно котирується на рівні $ 385-395 за т CFR.
Непоступливість постачальників пояснюється переважаючими на ринку очікуваннями відновлення зростання цін на металобрухт у вересні. На думку трейдерів, вже незабаром після завершення Рамадану турецьким металургам доведеться знову поповнювати запаси сировини. На початку осені, як очікується, відновлять роботу зупинені на `канікули` європейські міні-заводи, що призведе до збільшення попиту на брухт у ЄС і відповідно скорочення обсягу постачань до Туреччини. Нарешті, в даний час світовий ринок металобрухту підтримується `в тонусі` активним попитом у Східній Азії.
Багато заводів на Далекому Сході приступили до закупівель сировини в розрахунку на зростання виробництва прокату у вересні, після закінчення сезону дощів. Зокрема, в значних обсягах брухт поставляється на Тайвань і до В`єтнаму. У досить великих кількостях імпортує металобрухт Китай, де останнім часом спостерігається брак цього матеріалу з-за недостатнього обсягу внутрішніх зборів. За даними китайських джерел, деякі невеликі міні-заводи навіть простоюють через відсутність сировини.
Ціни на металобрухт у країнах Східної Азії варіюють у широкому інтервалі. Так, котирування на американський шредірований брухт досягають в Індії та Китаї $ 410-420 за т CFR. Лом HMS № 1 пропонується від $ 375-385 за т CFR при доставці в контейнерах до $ 400 за т CFR і більш `навалом`. Японські компанії, в першій половині серпня вимушені трохи підвищити внутрішні ціни на брухт з-за його недостатності, намагаються довести експортні котирування на матеріал Н2 до $ 360-370 за т FOB.
Експортна активність сприяє зростанню котирувань на внутрішньому ринку США. У серпні ціни на основні сорти брухту в країні збільшилися, в середньому, на $ 20-30 за т, аналогічне зростання очікується і у вересні. Як і в Європі, більшість американських металургійних компаній не створювали особливих запасів металобрухту на літо, так що найближчим часом їм доведеться приступити до їх поповнення.
Втім, прогнозоване на вересень підвищення світових цін на металобрухт, судячи з усього, буде являти собою не короткостроковий стрибок, а довготривалу тенденцію. За оцінками експертів, попит на цей матеріал протягом найближчих декількох місяців буде перевищувати пропозицію. Обсяг виплавки сталі по всьому світу після літнього спаду, як очікується, знову піде на підйом, в той час як нових джерел вторинної сировини поки не передбачається. Ні споживчий ринок, ні ринок машин та обладнання не відновився після кризи, причому, повернення на докризовий рівень (принаймні, в західних країнах) не відбудеться, очевидно, і в 2011 році, так що розраховувати на істотне зростання надходжень як промислового, так і старого брухту найближчим часом не доводиться.
Таким чином, у трейдерів є всі причини, щоб ігнорувати тимчасове падіння попиту в Туреччині. Через три-чотири тижні попит знову зросте, і тоді у постачальників брухту з`являться нові можливості для підвищення котирувань.


Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/

Останні новини розділу