`В Україні є прецеденти ліквідації районних рад в містах. Цей досвід показав, що після їх ліквідації життєдіяльність міст не зупинилася, а навпаки – покращилось управління в містах`. Так прокоментував журналістам ситуацію із ліквідацією районних рад в місті Києві Міністр регіонального розвитку та будівництва України Володимир Яцуба.
`Питання ліквідації районних в містах рад обговорюються вже багато років. Зокрема, в 1991 році, коли тривали обговорення законопроекту `Про місцеве самоврядування в Україні`. Кожному фахівцю в сфері місцевого самоврядування зрозуміло, що районні ради в містах не потрібні`, - додав Володимир Яцуба. За його словами, вибори депутатів районних у містах рад проводяться за пропорційною системою (депутати обираються за списками від організацій політичних партій, виборчих блоків організацій політичних партій у багатомандатному виборчому окрузі, межі якого збігаються з межами відповідного району у місті), в результаті чого спостерігаються безкінечні політичні спекуляції: `Іншими словами це можна назвати управлінським ступором, який, звичайно, не вирішує проблеми мешканців того чи іншого району, не створює належні умови для їхнього проживання`.
Як приклад ліквідації районних в місті рад, Володимир Яцуба назвав Одесу (1 млн. жителів), міська рада якої в 1998 році прийняла рішення про не утворення районних рад і в результаті свою діяльність припинили вісім із восьми районних рад. В тому ж році така доля спіткала сім із семи районних рад у Запоріжжі, чотири з чотирьох - у Миколаєві. У 2001 році за рішенням Горлівської міської ради (Донецька область) припинили діяльність три із трьох районних у місті рад, у Макіївці – п’ять з п’яти за відповідним рішенням міської ради. Найпершим містом в Україні, де міська рада прийняла рішення про недоцільність існування районних у місті рад народних депутатів, став Львів – в 1995 році п’ять районних в місті рад припинили свою діяльність.
На сьогодні, за словами Міністра, в Україні налічується 26 міст з районним поділом. Всього – 118 районів у містах. Наприклад, в Харкові – 9 районів, в Дніпропетровську – 8.
`Зверніть увагу. В Києві в одному районі – 300-350 тисяч населення, в той же час в Дніпродзержинську, де проживає всього 250 тисяч населення – три райони, в Житомирі на 282 тисячі населення – 2 райони. Таких прикладів багато. Висновок один – на все це витрачаються колосальні кошти платників податків, - зазначив Володимир Яцуба. – Навести порядок у цих питання необхідно було давно, в тому числі і в столиці. Переконаний, люди нас в цьому підтримають`.
Довідково: Конституція України визнає право за територіальною громадою та органами місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Це відповідає п. 2 ст. 4 Європейської Хартії місцевого самоврядування, де йдеться, що місцева влада в межах закону має право вирішувати будь-яке питання, що не вилучено із сфери її компетенції і вирішення якого не доручено жодному іншому органу.
Чинне законодавство (ч. 5 ст. 140 Конституції України, ст. 41 Закону України `Про місцеве самоврядування в Україні`) надає можливість міським радам у містах з районним поділом вирішувати питання щодо: матеріально-фінансового та організаційного забезпечення здійснення місцевого самоврядування в районах міста; утворення чи не утворення в місті районних рад та в разі їх утворення визначення обсягу і меж повноважень районних рад; адміністративно-територіального устрою та інші питання в межах і порядку, визначених Конституцією України, Законом `Про місцеве самоврядування в Україні` та іншими законами України.
http://www.kmu.gov.ua/