Зниження цін на коксівне вугілля в четвертому кварталі відбулося, багато в чому, завдяки скороченню китайського імпорту

BAU.ua 2 вересня 2010 р. о 16:47

В кінці серпня компанія BHP Billiton-Mitsubishi Alliance (BMA) - австралійсько-японське спільне підприємство, яке є найбільшим виробником і експортером коксівного вугілля у світі, уклала контракти на четвертий квартал зі своїми японськими споживачами. При цьому, після підвищень на 55% у квітні і ще на 12,5% у червні в кінці року вартість матеріалу нарешті піде вниз, зменшившись на 7%. Базова ціна на `твердий` коксівне вугілля складе в жовтні-грудні $ 209 за т FOB Австралія в порівнянні з $ 225 за т FOB у третьому кварталі.
Це здешевлення сировини йде врозріз з прогнозами більшості фахівців, які ще кілька місяців тому передбачали потужний підйом цін на нього в другому півріччі. Так, фахівці індійської компанії CRISIL Research в травні цього року очікували, що вартість коксівного вугілля до кінця поточного року досягне $ 230-240 за т FOB, а американська Citigroup не виключала зростання навіть до $ 300 за т, тобто повторення рекорду першої половини 2008 року.
Тепер аналітики називають зовсім інші цифри. Наприклад, австралійська компанія FBR Capital Markets прогнозує на четвертий квартал пониження спотових цін на коксівне вугілля до близько $ 190 за т FOB Австралія в порівнянні з $ 220-230 за т FOB влітку поточного року. Наприкінці серпня котирування знаходилися на рівні близько $ 215 за т FOB, трохи додавши у порівнянні з початком місяця завдяки деякої активізації індійських покупців. Протягом усього літа індійські металурги практично не імпортували коксівне вугілля, але останнім часом повернулися на ринок для поповнення запасів.
Основним ціноутворюючим факторів на світовому ринку коксівного вугілля є, безумовно, Китай. Саме коливання попиту на цей матеріал в Китаї були причиною підвищувальних прогнозів на початку року і недавнього зміни очікувань аналітиків.
Китай вперше з`явився на світовому ринку коксівного вугілля в якості покупця в 2008 році, імпортувавши близько 8,5 млн. т цього матеріалу. Попит на вугілля в країні в останні роки збільшується швидше, ніж його виробництво - цьому сприяють, з одного боку, швидке розширення обсягів виробництва сталі, а, з іншого - реструктуризація національної вугільної галузі. Уряд Китаю, прагнучи навести порядок в секторі та поліпшити умови праці, за останні роки закрило кілька тисяч дрібних вугільних підприємств, загальмувавши зростання видобутку. Через це Китай, традиційно - великий експортер вугілля, перетворився на його імпортера.
У 2009 році китайський імпорт коксівного вугілля збільшився вчетверо, досягнувши 34,5 млн. т. На 2010 рік прогнозувалося підвищення цього показника до близько 50 млн. т, а на 2011-тий - до 70 млн. т, що повинно відповідати, приблизно, 25% річного обороту світового ринку коксівного вугілля. У першому півріччі 2010 року обсяг китайських закупівель склав 22 млн. т, але в липні відбувся спад до 3,15 млн. т в порівнянні з 3,85 млн. т в попередньому місяці. На думку аналітиків з FBR Capital Markets, надалі обсяг імпорту буде скорочуватися, так що річний показник буде дорівнювати порядку 35-37 млн. т. Таким чином, світовий ринок коксівного вугілля, який раніше вважався дефіцитним, стає збалансованим, а в 2011-2012 роках, якщо китайці будуть як і раніше обмежувати закупівлі, можлива поява надлишку пропозиції.
Як відзначають фахівці австралійської компанії, основними причинами зниження попиту на імпортний коксівне вугілля в Китаї є припинення зростання виробництва сталі і закриття великої кількості дрібних коксохімів, що використали покупне сировину з-за кордону. Крім того, відносно високі внутрішні ціни на коксівне вугілля сприяють збільшенню його видобутку в країні.
Тим не менш, слід зауважити, що в кінцевому підсумку стан світового ринку коксівного вугілля (а також залізної руди) цілком залежать від апетитів китайських металургів. Сировини зараз вистачає всім тільки з тієї причини, що в західних країнах продовжується економічна депресія, і китайська `майстерня світу` не отримує належної кількості замовлень.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/

Останні новини розділу