Підйом цін на металобрухт на світовому ринку, що тривав з кінця червня, схоже, досяг піку або, принаймні, наблизився до нього. Східноазіатські і турецькі компанії, активно купували сировину протягом серпня, накопичили запас на вересень-жовтень і відповідно зменшили обсяги закупівель, що, природно, позначилося на рівні цін.
Слабкість останнім часом спостерігається, насамперед, на далекосхідному ринку. Тайванські, корейські та в`єтнамські металурги на початку вересня зменшили активність, оскільки забезпечені ломом на кілька тижнів наперед. Внаслідок цього американським і європейським постачальникам довелося піти на поступки. Вартість матеріалу HMS № 1 при відправці в контейнерах знизилася в порівнянні з кінцем серпня, в середньому, на $ 10 за т і знаходиться, в основному, в інтервалі $ 380-395 за т CFR. При поставках `навалом` деякі трейдери, як і раніше пропонують аналогічний матеріал за цінами, що доходить до $ 420 за т CFR, але реальні угоди, як правило, полягають з розрахунку не більше $ 410 за т CFR.
Трохи знизилися внутрішні ціни останнім часом і в Японії, де національні металургійні заводи, теж поповнили останнім часом запаси сировини, зменшили обсяги закупівель. Крім того, впав попит на японський брухт за кордоном, а ціни на матеріал Н2 складають в даний час менш $ 360 за т FAS у порівнянні з $ 370-377 за т FAS в перших числах місяця. Втім, японські аналітики очікують збільшення обсягів виплавки сталі на міні-заводах протягом вересня і передбачають досить швидке відновлення зростання цін на сировину.
Відносно високий попит і стабільні ціни спостерігаються поки що тільки в Індії, де місцеві виробники сталі планують підвищення котирувань на четвертий квартал і тому готові купувати дороге сировину. У Китаї вартість імпортного HMS № 1 теж може досягати $ 410-420 за т CFR, але місцевий ринок виявився дезорганізовані внаслідок недавнього рішення влади про обмеження обсягів виплавки сталі в цілях економії електроенергії. З одного боку, це призведе до скорочення попиту на металобрухт, хоча і не дуже значного, так як більшість підприємств, змушених призупинити або скоротити виробництво, використовують як сировину залізну руду, але, з іншого, створює сприятливі умови для підвищення цін на брухт у зв`язку з подорожчанням довгомірного прокату на внутрішньому ринку. Згідно з повідомленнями китайських джерел, в останні дні металобрухт на місцевому ринку, дійсно, злегка піднявся в ціні, але імпортні котирування залишаються поки що на колишньому рівні.
Суперечливі тенденції спостерігаються і в Туреччині. Американські трейдери підвищили вартість брухту HMS № 1 & 2 (80:20) до близько $ 405 за т CFR, але їх почин не був підтриманий ні споживачами, ані більшістю постачальників з Європи та СНД. Котирування на європейський матеріал HMS № 1 & 2 (70:30) і російський А3 знаходяться в інтервалі від менш $ 390 до трохи більше $ 395 за т CFR, злегка знизившись в порівнянні з початком місяця. Максимальний обсяг закупівель брухту турецькими компаніями вже явно пройшов, всі вони забезпечені сировиною, щонайменше, до середини жовтня, так що в найближчі кілька тижнів активність на цьому ринку навряд чи буде високою.
Скорочення експортних поставок в Азію і Туреччину позначилося і на стані внутрішніх ринків ЄС і США. На півдні Європи металобрухт у вересні подорожчав, приблизно, на 10 євро за т, хоча очікувався набагато більш істотний підйом - до 30 євро за т. В Італії вартість HMS № 1 & 2 становить порядку 290-300 євро за т з доставкою і навряд чи перевершить цей кордон до жовтня.
Аналогічно, і в США трейдери, раніше планували підвищити ціни на основні сорти брухту на $ 30-40 за довгу т (1016 кг), були змушені обмежитися $ 10-20 за т, а деякі компанії змогли закупити сировину і на серпневих умовах. Як повідомляють американські аналітики, обсяг вересневих закупівель металобрухту виявився набагато менше очікуваного. Більшість міні-заводів в країні поки не збираються збільшувати завантаження виробничих потужностей і вважають за краще підтримувати мінімальний рівень запасів сировини. Обстановка ж у національній будівельної галузі, як і раніше залишається безрадісною. У зв`язку з цим деякі фахівці очікують здешевлення металобрухту в жовтні.
Тим не менше, серйозний спад ринку металобрухту, схоже, не загрожує. За словами американських трейдерів, збори брухту в країні як і раніше значно поступаються докризового рівня. При цьому, якщо надходження промислового брухту в цілому відновилися, то старого збирається майже вдвічі менше, ніж, скажімо, в 2007 році. Тому ніякого надлишку пропозиції металобрухту на світовому ринку в найближчі місяці, очевидно, не будуть, а ціни після нетривалого періоду зниження котирувань знову підуть вгору, як тільки відновиться попит в Азії, Туреччини або США. Мабуть, це станеться десь через місяць-півтора.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Купівельна активність на світовому ринку металобрухту знизилася, але ціни все одно залишаються високими
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
3 жовт. 2024 р.
30 вер. 2024 р.
23 вер. 2024 р.
12 вер. 2024 р.
3 лип. 2024 р.
31 січ. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
13 вер. 2023 р.
6 вер. 2023 р.