Сьогодні на будівельному майданчику НСК `Олімпійський` розпочався монтаж останньої колони – опори для покриття над трибунами стадіону. Близько півдня остання, 80-а опора замкне колонаду, після чого стадіон набуде проектного виду.
Як прокоментував Інформаційному центру `Україна-2012` заступник директора ТОВ `Завод Майстер-Профі` Борис Петренко, остання колона має бути встановлена з особливою точністю, оскільки замкнене коло разом з двома стягненими кільцями та вантовими натяжками – унікальна інженерна конструкція, яка врівноважуватиме споруду.
За словами Петренка, сьогоднішній монтаж колони виконуватиме бригада з 8 чоловік, з техніки буде задіяно 2 крани для підйому і бельгійський кран для монтажу опори.
Конструкція рухома, в залежності від опадів, спеки чи морозів, може нахилятися вперед чи випрямлятись, як квітка лотосу.
Після 80-ї колони будівельники до кінця дня обіцяють замкнути два кільця, які утримують колонаду. Із завершенням монтажу колон стадіон набуде грандіозного вигляду.
Історія з колонами на НСК почалась 25 січня 2010-го, коли в Київ з Дніпропетровська привезли першу з 80 колон. 9 березня почалось встановлення першої опори навісу над трибунами по 130-й осі ( у південній частині стадіону). Монтаж тривав 34 години і вважався унікальною операцією для українських будівельників. На початку липня було встановлено половину колон. Загалом `колонний` етап зайняв понад півроку.
Всі 80 опор, встановлених на НСК, – унікальні, мають різні геометричні параметри і складаються з двох частин: довжина кожної - від 23 до 25,5 м, вага від 25 до 30 тонн. Верхня та нижня частини колон з`єднуються між собою за допомогою вставки вагою близько 4 тонн. Колони виготовляються із високоміцних сталевих листів товщиною від 60 до90 мм.
Виконавцем будівельно-монтажних робіт конструкції навісу над трибунами НСК `Олімпійський` є `Завод Майстер-Профі Україна`. Загалом же до процесу виготовлення та монтажу конструкції покриття стадіону НСК `Олімпійський` залучено 33 українські компанії та 6 іноземних фірм. У тому числі `Південмаш`, який володіє сучасними технологіями, завод ім. Ілліча і `Азовсталь`, відповідальні за листкову сталь.
До виготовлення та монтажу конструкції покриття українською підрядною організацією залучені компанії зі світовим ім’ям `Брайдон Інтернешнл Лтд.` (Велика Британія), `Хайтекс` (Німеччина) та `Саренс НВ` (Бельгія). Англійська фірма стане постачальником тросів, канатів та з’єднань, німецька – надміцного мембранного покриття, а компанія з Бельгії забезпечить роботу важких кранів `бігліфт` та спеціального обладнання.
Леся Соловчук, Інформаційний центр `Україна-2012`
http://ukraine2012.gov.ua/