Ринок металобрухту взяв паузу

Ринок металобрухту взяв паузу

Ринок металобрухту, пройшовши на початку вересня пік підйому, пішов на зниження. Очікуваної активізації на близькосхідному ринку довгомірного прокату не сталося, внаслідок чого турецькі міні-заводи обмежують обсяги закупівель сировини, а в Східній Азії більшість споживачів завдяки угодам, укладеним в серпні і на початку вересня, забезпечені матеріалом до листопада.
При поставках до Туреччини компанії з США, СНД і Румунії в середині вересня намагалися утримати ціни в колишньому інтервалі - $ 390-400 за т CFR. За словами російських, українських і румунських трейдерів, при менших цінах експорт стає для них невигідним внаслідок подорожчання металобрухту на внутрішніх ринках цих країн. Проте турецькі компанії без особливих зусиль знаходили більш згідливих продавців у Європі. До кінця минулого тижня вартість європейського матеріалу HMS № 1 & 2 (80:20) в Туреччині складала не більше $ 380-385 за т CFR, а кілька гіршого за якістю 70:30 - $ 375-380 за т CFR. При цьому, покупці, як правило, не відчувають потреби в сировині, наполягають на подальших поступки. За останній тиждень турецьким виробникам арматури довелося знизити експортні котирування на свою продукцію на $ 10-20 за т, і вони розраховують на відповідне здешевлення сировини.
У той же час, в Європі металобрухт зараз у надлишку. У серпні багато європейських міні-заводи скоротили або навіть зовсім припинили виробництво через вкрай слабкого попиту на довгомірний прокат у регіоні. Не сталося пожвавлення на цьому ринку і у вересні. У результаті за останній місяць котирування в Італії та Іспанії впали більш ніж на 30 євро за т. У середині вересня HMS № 1 & 2 поставлявся в ці країни по 260-265 євро ($ 346-353) за т CFR.
У Східній Азії обсяги продажів помітно зменшилися в порівнянні з початком вересня. З китайських компаній інтерес до імпорту виявляє, перш за все, Shagang, найбільший споживач металобрухту в країні. Решта компаній - як металурги, так і трейдери вичікують, розраховуючи на зниження цін. Вартість довгомірного прокату на внутрішньому ринку за останні два тижні знизилася, так що імпортний брухт, що пропонується по $ 410-420 за т CFR (американський HMS № 1 & 2) став занадто дорогим для китайських покупців.
Вартість даного матеріалу в Кореї і на Тайвані опустилася, тим часом, до $ 380-390 за т CFR. Все більше споживачів, при цьому, переорієнтуються на закупівлі брухту, що поставляється невеликими партіями в контейнерах, витрати на доставку якого на $ 15-20 за т нижче, ніж навалом. Металобрухт у даний час - чи не єдиний товар, який може відправлятися в Східну Азію з США в контейнерах, в яких раніше відправлялися в США азійські товари, так що судновласники стягують за його перевезення мінімальні тарифи.
Американські фахівці, відзначаючи зниження попиту з боку країн-імпортерів, прогнозують в жовтні спад на внутрішньому ринку не менше ніж на $ 15-20 за т. Місцеві компанії так само не квапляться поповнювати запаси сировини. Будівельна галузь в США залишається в депресивному стані, так що збільшення попиту на довгомірний прокат у найближчі місяці не передбачається.
Таким чином, світовий ринок металобрухту вступає в період циклічного спаду, який, судячи з усього, триватиме, як мінімум, до середини жовтня. Проте ближче до початку зими ціни, очевидно, знову підуть вгору і, ймовірно, знову перевищать позначку $ 400 за т CFR - принаймні, в Азії. Ситуація ж на турецькому ринку металобрухту буде залежати, перш за все, від потреби в довгомірному прокаті на Близькому Сході.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 7978