Ринок металобрухту, пройшовши на початку вересня пік підйому, пішов на зниження. Очікуваної активізації на близькосхідному ринку довгомірного прокату не сталося, внаслідок чого турецькі міні-заводи обмежують обсяги закупівель сировини, а в Східній Азії більшість споживачів завдяки угодам, укладеним в серпні і на початку вересня, забезпечені матеріалом до листопада.
При поставках до Туреччини компанії з США, СНД і Румунії в середині вересня намагалися утримати ціни в колишньому інтервалі - $ 390-400 за т CFR. За словами російських, українських і румунських трейдерів, при менших цінах експорт стає для них невигідним внаслідок подорожчання металобрухту на внутрішніх ринках цих країн. Проте турецькі компанії без особливих зусиль знаходили більш згідливих продавців у Європі. До кінця минулого тижня вартість європейського матеріалу HMS № 1 & 2 (80:20) в Туреччині складала не більше $ 380-385 за т CFR, а кілька гіршого за якістю 70:30 - $ 375-380 за т CFR. При цьому, покупці, як правило, не відчувають потреби в сировині, наполягають на подальших поступки. За останній тиждень турецьким виробникам арматури довелося знизити експортні котирування на свою продукцію на $ 10-20 за т, і вони розраховують на відповідне здешевлення сировини.
У той же час, в Європі металобрухт зараз у надлишку. У серпні багато європейських міні-заводи скоротили або навіть зовсім припинили виробництво через вкрай слабкого попиту на довгомірний прокат у регіоні. Не сталося пожвавлення на цьому ринку і у вересні. У результаті за останній місяць котирування в Італії та Іспанії впали більш ніж на 30 євро за т. У середині вересня HMS № 1 & 2 поставлявся в ці країни по 260-265 євро ($ 346-353) за т CFR.
У Східній Азії обсяги продажів помітно зменшилися в порівнянні з початком вересня. З китайських компаній інтерес до імпорту виявляє, перш за все, Shagang, найбільший споживач металобрухту в країні. Решта компаній - як металурги, так і трейдери вичікують, розраховуючи на зниження цін. Вартість довгомірного прокату на внутрішньому ринку за останні два тижні знизилася, так що імпортний брухт, що пропонується по $ 410-420 за т CFR (американський HMS № 1 & 2) став занадто дорогим для китайських покупців.
Вартість даного матеріалу в Кореї і на Тайвані опустилася, тим часом, до $ 380-390 за т CFR. Все більше споживачів, при цьому, переорієнтуються на закупівлі брухту, що поставляється невеликими партіями в контейнерах, витрати на доставку якого на $ 15-20 за т нижче, ніж навалом. Металобрухт у даний час - чи не єдиний товар, який може відправлятися в Східну Азію з США в контейнерах, в яких раніше відправлялися в США азійські товари, так що судновласники стягують за його перевезення мінімальні тарифи.
Американські фахівці, відзначаючи зниження попиту з боку країн-імпортерів, прогнозують в жовтні спад на внутрішньому ринку не менше ніж на $ 15-20 за т. Місцеві компанії так само не квапляться поповнювати запаси сировини. Будівельна галузь в США залишається в депресивному стані, так що збільшення попиту на довгомірний прокат у найближчі місяці не передбачається.
Таким чином, світовий ринок металобрухту вступає в період циклічного спаду, який, судячи з усього, триватиме, як мінімум, до середини жовтня. Проте ближче до початку зими ціни, очевидно, знову підуть вгору і, ймовірно, знову перевищать позначку $ 400 за т CFR - принаймні, в Азії. Ситуація ж на турецькому ринку металобрухту буде залежати, перш за все, від потреби в довгомірному прокаті на Близькому Сході.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/