Протягом останніх чотирьох-п`яти тижнів ціни на металобрухт на світовому ринку повільно відступали, знизившись за цей час, приблизно, на 8-10%. Основними причинами цього спаду були зменшення попиту, викликане відходом з ринку турецьких і азіатських споживачів, до початку вересня створили значні запаси сировини, і слабкість позицій довгомірного прокату. Ні на Близькому Сході, ні в Східній Азії ринок арматури поки що не виправдовує надії постачальників: попит набагато нижче очікуваного, ціни йдуть вниз. Тому міні-заводи змушені скорочувати обсяг випуску і всіма силами прагнуть економити на сировину.
При цьому, на низьку купівельну активність в імпортують регіонах наклалося і зменшення обсягів споживання в країнах-експортерах - США, Японії, Західній Європі. Там основний попит на металобрухт також припав на кінець серпня - початок вересня, а протягом більшої половини минулого місяця та на початку жовтня металургійні компанії, в основному, трималися поза ринком брухту.
У результаті до початку другої декади жовтня вартість американського металобрухту HMS № 1 & 2 (80:20) в Індії і країнах Східної Азії скоротилася (в залежності від місця призначення) до близько $ 350-380 за т CFR. Японські компанії, як правило, продавали HMS № 1 в Кореї по $ 350-360 за т FOB. У Південній Європі внутрішні ціни на брухт у жовтні впали на 30-40 євро за т в порівнянні з попереднім місяцем, а більшість трейдерів переорієнтувалися на Туреччину, пропонуючи матеріал HMS № 1 & 2 (70:30) по $ 355-360 за т CFR. При цьому, ціни на більш якісний брухт (80:20) затрималися на рівні $ 365-375 за т CFR, а російський А3 котирувався не нижче $ 370 за т CFR, хоча угод на таких умовах практично не укладалася.
Турецькі міні-заводи скористалися сприятливою ситуацією і на початку жовтня відновили закупівлі металобрухту, орієнтуючись, головним чином, на відносно недорогий європейський матеріал. Завдяки цьому їм вдалося уникнути підвищення цін. Тим не менш, як вважають аналітики, у другій половині жовтня металобрухт у регіоні повинен все-таки трохи подорожчати.
На початок жовтня запаси брухту у турецьких металургів скоротилися до мінімуму, так що обсяг закупівель в найближчі два тижні оцінюється фахівцями на рівні не менше 350-400 тис. т. При цьому, найбільш дешевого європейського брухту HMS № 1 & 2 (70:30) на ринку вже майже немає: в умовах різкого спаду в ЄС скоротилися збори вторсировини. У той же час, постачальники брухту з США і Росії менш схильні йти на поступки: при поточному співвідношенні внутрішніх та експортних цін їм вигідніше постачати матеріал національним споживачам.
Правда, визначальний вплив на ринок металобрухту буде надавати довгомірний прокат. Однак, судячи з усього, ціни на нього в країнах Близького Сходу досягли `дна` на початку жовтня, а в листопаді можна буде сподіватися на невелике зростання. Утримуючись від закупівель протягом двох-трьох місяців, дистриб`ютори та кінцеві споживачі в країнах регіону вичерпали велику частину запасів прокату і, як очікується, в найближчі кілька тижнів мають відновити торгові операції. Аналогічно, підвищення попиту на конструкційну сталь в листопаді прогнозується і в країнах Східної Азії. Не виключено, що до кінця жовтня знову почнуть імпортувати металобрухт у помітних кількостях китайські компанії.
Синоптики поки не можуть прийти до єдиної думки, наскільки холодною буде наступна зима. Втім, довгострокові прогнози погоди при нинішньому стані метеорологічної науки не можуть бути точними. Однак можна досить чітко спрогнозувати, що взимку на світовому ринку металобрухту відбудеться стрибок цін. При відносно низьких зборах будь-який надлишок пропозиції брухту може мати лише короткостроковий локальний характер. Як тільки споживачі приступлять до накопиченні запасів на зиму, металобрухт тут же знову опиниться в дефіциті.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/