Котирування на металобрухт на світовому ринку, досягнувши своєї нижчої крапки в середині жовтня, пішли вгору, додавши за останні три тижні близько $ 30-40 за т. Найбільш значним виявилося зростання в країнах Східної Азії, де до закупівель в кінці жовтня приступили всі основні споживачі за винятком китайських. До кінця першої декади листопада вартість матеріалу HMS № 1 & 2 при доставці в контейнерах на Тайвань, до Кореї і В`єтнам досягла $ 390-400 за т CFR, а великотоннажні партії подорожчали до $ 405-415 за т CFR. Японський брухт Н2 поставляється до Кореї по $ 380-385 за т CFR. У Туреччині ціни на американський брухт HMS № 1 & 2 (80:20) вийшли на рівень $ 395 за т CFR. Європейський матеріал аналогічної якості і російський А3 котирується на рівні $ 390 за т CFR.
Як відзначають трейдери, більшість споживачів вважають нинішні ціни занадто високими, якщо порівнювати їх з вартістю арматури в Туреччині та на далекосхідному ринку. Деякі турецькі і корейські компанії скаржаться, що при нинішніх витратах на сировину працюють практично собі на збиток. Через дорожнечу імпортного металобрухту воліють триматися поза ринком і більшість китайських компаній, хоча внутрішні поставки матеріалу недостатні.
Тим не менш, виробники сталевої продукції змушені укладати нові контракти. Запаси сировини у металургів, особливо, в країнах Азії в даний час знаходяться на мінімальному рівні. Крім того, багато аналітиків прогнозують дефіцит брухту на світовому ринку в зимові місяці, що викликає занепокоєння у споживачів, яким доводиться вибирати між двома несприятливими варіантами. Деякі сталеливарні компанії, не маючи гарантій збуту для власної продукції, здобувають сировину дрібними партіями для задоволення поточних потреб, але вони ризикують тим, що взимку їм доведеться купувати лом втридорога. Ті ж виробники, що вкладають зараз кошти в запаси металобрухту, не тільки виводять гроші з обігу, але й можуть зіткнутися з тим, що зібрані ними резерви виявляться зайвими.
Проблема вибору представляється особливо актуальною в західних країнах, де більшість виробників довгомірного прокату планують скорочення випуску на грудень і поки не знають, чи буде затребувана їхня продукція в січні. Тим не менш, до початку листопада запаси американських і європейських металургійних компаній виявилися практично на нулі, що і викликало хвилю закупівель, яка, у свою чергу, сприяла підвищенню цін. У США вартість різних сортів брухту додала у листопаді $ 5-20 за довгу т (1016 кг). Так, ціни на HMS № 1 в штатах Середнього Заходу склали близько $ 345 за довгу т з доставкою. У Південній Європі брухт, різко подешевшав в жовтні, в поточному місяці підскочив на 25-30 євро за т. Так, вартість HMS № 1 & 2 в Італії досягла 270-280 євро ($ 375-389) за т з доставкою. І хоча попит на цьому ринку відносно невисокий, трейдери при укладенні експортних контрактів використовують саме такий орієнтир.
Судячи з усього, в листопаді-грудні підвищення цін на металобрухт на світовому ринку не буде значним. На думку трейдерів, ціни на HMS № 1 & 2 повсюдно перевищать позначку $ 400 за т CFR, але навряд чи навіть наблизяться до $ 450 за т. Слабкість ринку довгомірного прокату не дозволить металобрухту істотно додати. Тим не менш, небажання ряду металургійних компаній створювати запаси сировини зараз може обернутися для ринку дефіцитом і стрибком цін на початку майбутнього року.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
На світовому ринку металобрухту почалося сезонне підвищення цін
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
3 жовт. 2024 р.
30 вер. 2024 р.
23 вер. 2024 р.
12 вер. 2024 р.
3 лип. 2024 р.
31 січ. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
13 вер. 2023 р.
6 вер. 2023 р.