Американські металургійні компанії в першу декаду грудня двічі підвищили ціни на плоский прокат

Американські металургійні компанії в першу декаду грудня двічі підвищили ціни на плоский прокат

Ціни на плоский прокат наприкінці листопада - початку грудня піднімалися по всьому світовому ринку, за винятком Східної Азії, але темпи зростання в США побили всі рекорди. У середині листопада провідні американські металургійні компанії оголосили про збільшення котирувань на $ 30-40 за коротку т ($ 33-44 за метричну т) за грудневими контрактами, але в перших числах грудня було повідомлено ще про одне підвищення цін на $ 40-50 за коротку т, вступає в силу негайно, а через тиждень - ще про одне, на ту ж величину. Таким чином, менш ніж за місяць вартість листової сталі в США повинна зрости більш ніж на $ 130 за метричну т, або майже на 25% в порівнянні з першою половиною листопада. Зокрема, нові ціни на гарячекатані рулони повинні вийти на рівень $ 740-760 за метричну т EXW, а холоднокатані рулони перевищать $ 850 за т EXW.

Стрибок цін не обмежився ринком плоского прокату. На початку грудня компанії Nucor, Gerdau Ameristeel та інші провідні виробники довгомірної продукції оголосили про широкомасштабний піднятті цін на весь свій асортимент на $ 30-60 за коротку т. При цьому, вартість арматури на американському ринку вийшла на позначку $ 700 за т EXW.

В якості основного обгрунтування американські металурги приводили подорожчання металобрухту. Ціни на нього в грудні, дійсно, несподівано підскочили в грудні на $ 40-50 за т, хоча раніше очікувалося вдвічі менше підвищення. Однак тільки збільшенням витрат на сировину (причому, не основне для інтегрованих комбінатів) пояснити такий потужний зліт цін на сталеву продукцію важко. Деякі трейдери не приховують свого обурення таким різким і раптовим подорожчанням сталевої продукції. Тим не менше, практично ніхто на ринку не сумнівається в тому, що металургам вдасться наполягти на своєму.

Американські сталеливарні компанії змогли сповна скористатися відкрилися перед ними на початку грудня `вікном можливостей`. Перш за все, на національному ринку, дійсно, утворився дефіцит. Споживачі і дистриб`ютори всю осінь займалися скороченням резервів, а в кінці року, до настання святкової паузи, почали посилено скуповувати продукцію в розрахунку на весняний економічний підйом.

Дійсно, саме сприятливі очікування є основною причиною того, що американські споживачі досить легко погодилися з різким підвищенням цін на прокат. У листопаді з`явилися виразні ознаки відновлення споживчого ринку. Так, обсяг продажів автомобілів зріс в минулому місяці на 17% в порівнянні з аналогічним періодом попереднього року. На думку маркетологів, це означає те, що люди вже починають набувати не тільки те, що їм необхідно, але і те, що їм просто хочеться купити. Сприятливо сприйняв `великий бізнес` Америки і відмова президентської адміністрації від підвищення податків для багатіїв і середнього класу. Хоча це призведе до збереження значного бюджетного дефіциту, більшість американських експертів розглядають низьку податкову ставку на найвищі доходи як корисну для економіки країни. На думку ряду фахівців, темпи зростання ВВП США складуть в 2011 році 2,3-2,8%, причому, значний приріст буде спостерігатися в промислових галузях, хоча будівництво в майбутньому році тільки почне виходити з депресії.

Незважаючи на стрибок внутрішніх цін американські металурги поки не дуже бояться конкуренції з боку імпорту. На початку грудня вартість іноземних гарячекатаних рулонів у США становила, у середньому, близько $ 680 за т CFR, а в січні вона, як очікується, має додати внаслідок загального зростання цін на плоский прокат на світовому ринку. Таким чином, різниця не настільки велика, щоб серйозно зацікавити покупців. Незважаючи на всі оптимістичні заяви експертів більшість американських дистриб`юторів і промислових компаній продовжують обережну політику, закуповуючи лише ті обсяги сталевої продукції, що потрібні для покриття найближчих потреб. Висновок імпортних контрактів, які передбачають поставку продукції через три-чотири місяці, все ще вважається занадто ризикованим. Крім того, деякі аналітики вважають, що металурги надувають спекулятивний міхур, який голосно лопне в січні-лютому, після чого ціни різко опустяться вниз.

Дане припущення виглядає досить обгрунтованим. У США, Європі, країнах Близького Сходу - скрізь постачальники сталевої продукції задирають вгору ціни при не надто значному попиті, який, до того ж, багато в чому формується внаслідок дії одноразового чинника - накопичення запасів. Якщо економіка західних країн у лютому-березні 2011 року не почне демонструвати явних ознак росту, завищені ціни на сталеву продукцію знову покотяться вниз.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 8305