Ціни на металобрухт на світовому ринку різко пішли вгору

BAU.ua 14 грудня 2010 р. о 11:42

Вартість металобрухту в Середземномор`ї до кінця першої декади грудня досягла не баченого з квітня рівня. Минулого тижня ціни при поставках до Туреччини додавали у щоденному режимі. Повідомлялося про продажі американського і європейського матеріалу HMS № 1 & 2 (80:20), а також російського та румунського А3 по $ 420-425 за т CFR, причому, трейдери не мають наміру зупинятися на досягнутій. Деякі постачальники притримують товар, інші заявляють, що чекають пропозицій з розрахунку не менше $ 440 за т CFR. На думку аналітиків, до кінця року металобрухт подорожчає для турецьких покупців до $ 450 за т CFR, а то і більше.

У грудні на середземноморському ринку брухту склалася сприятлива для постачальників ситуація. Перш за все, на досить високому рівні знаходиться попит на сировину. Турецькі і південноєвропейські заводи запасаються їм на січень, причому, незначний рівень запасів і наближення святкової паузи не дозволяють їм відкласти закупівлі на більш пізній термін. При цьому, обсяг пропозиції металобрухту обмежений.

Раптове похолодання з морозами та снігопадами, охопила в останні дні Європи та Східне узбережжя США, привели до скорочення зборів брухту і зльоту внутрішніх цін. Так, в США вартість шредірованного металобрухту в останні дні досягла $ 420-430 за т з доставкою на завод. Американським трейдерам зараз вигідніше поставляти брухт місцевим металургам, ніж в порти. У Європі ціни на брухт визначають виробники довгомірного прокату для машинобудування та інтегровані комбінати, готові платити за матеріал Е3 (тобто HMS № 1 & 2) більш 300 євро (близько $ 400) за т з доставкою. Тому одні європейські постачальники також переорієнтувалися на Італію та Іспанію, а для Туреччини пропонують ціни понад $ 410 за т FOB Роттердам.

Ажіотаж в Середземномор`ї відбувається на тлі відносної пасивності азіатського ринку. Більшість регіональних споживачів встигли здійснити закупівлі до початку різкого подорожчання брухту. У грудні попитом в Азії, в основному, користувався лом в контейнерах, вартість якого варіювала на рівні $ 400-420 за т CFR. Постачальники великотоннажного брухту з США пропонували свій матеріал по $ 430-440 за т CFR, але угод практично не було. Китайські і корейські компанії воліли купувати японський матеріал Н2, який пропонувався до Китаю по $ 400-405 за т CFR, а до Кореї - по $ 415-430 за т CFR.

На думку аналітиків, в кінці року, втім, можна очікувати досить високою купівельною активності з боку Китаю. На внутрішньому ринку спостерігається дефіцит брухту, ціни на нього постійно піднімаються, так що деякі заводи готові купувати імпортний брухт, хоча він коштує, з урахуванням ПДВ і витрат на доставку, на $ 20-25 за т дорожче, ніж місцевий.

Очевидно, нинішній стрибок цін на металобрухт буде нетривалим. Поповнивши запаси, основні споживачі вже у другій половині грудня підуть з ринку, щоб повернутися на нього тільки в січні, після свят. Однак пік підйому на світовому ринку брухту традиційно припадає на початок весни, причому, судячи з усього, в 2011 році сезонний ріст цін буде дуже значним.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/

Останні новини розділу