Турецькі виробники арматури в останні кілька тижнів опинилися в дуже складному становищі. Зліт цін на металобрухт до більше $ 475 за т CFR поставив їх перед нагальною необхідністю адекватного збільшення котирувань на готовий прокат, проте до недавнього часу це було проблематично через низький попит. Місцеві постачальники в країнах Перської затоки, Південно-Східної Азії, Північної Африки пропонували арматуру за досить конкурентним і, причому, досить низькими цінами. Рівень попиту був досить низьким, так що споживачі не дуже потребували в імпорті. Щоб компенсувати втрату традиційних ринків, турецькі металурги нарощували експорт арматури в США, країни Латинської Америки і Африки, домігшись дуже значного (подекуди - у рази) зростання порівняно з попереднім роком, але в абсолютному значенні обсяги цих поставок були дуже скромними.
Ситуація почала змінюватися на краще тільки в кінці грудня. Перш за все, у ряді країн пішли вгору внутрішні котирування. Зокрема, Emirates Steel Industries збільшила вартість арматури в січні більш ніж на $ 40 за т в порівнянні з попереднім місяцем, до близько $ 705 за т EXW. Єгипетська Ezz Steel здійснила надбавку більш ніж на $ 50 за т. Її нові ціни досягли $ 749 за т EXW (включаючи податок). У всьому регіоні зниження цін наприкінці грудня відбулося тільки в Ірані, але і там вартість арматури досягає $ 780-805 за т EXW.
При цьому, в якості основного обгрунтування виробники вказують на збільшення витрат на напівфабрикати. Російські та українські постачальники заготовок перед відходом на канікули довели ціни на свою продукцію до $ 595-610 за т FOB і, судячи з усього, запланували на другу половину січня подальше підвищення. Нові пропозиції від низки компаній надходять уже на рівні $ 630-650 за т FOB, а деякі виробники заявляють про необхідність підйому цін до $ 660 за т FOB і більше. У самій Туреччині експортні ціни наблизилися до $ 670 за т FOB.
Зростання на близькосхідному ринку арматури дозволив експортерам, нарешті, підняти котирування. Ще в середині грудня турецькі компанії, намагаючись компенсувати подорожчання металобрухту за рахунок підвищення внутрішніх цін, почали пропонувати арматуру по $ 665-675 за т EXW (без ПДВ), а до кінця першої декади січня котирування практично у всіх найбільших виробників перевищили позначку $ 700 за т EXW . На початку січня і експортні котирування увійшли в інтервал $ 660-690 за т FOB, причому, багато виробників прагнуть зрушити ціни до його верхньої межі. Найдорожче інших поки готові платити за довгомірний прокат іранські і африканські покупці. Деякі турецькі компанії намагаються вивести арматуру на рівень $ 700-710 за т FOB, але угод за такими цінами ще не було. Вартість арматури з СНД перед святами також трохи збільшилася, вийшовши на рівень $ 630-640 за т FOB, а в січні експортери, які вже повернулися на ринок, котирують цю продукцію для близькосхідних покупців в інтервалі $ 650-690 за т FOB.
За словами трейдерів, попит під час святкової паузи був не дуже високий і обмежувався, в основному, Іраком, Іраном, Саудівською Аравією, країнами Африки та Леванту. Покупці з ОАЕ теж присутні на ринку, але обмежуються придбанням невеликих партій продукції з мінімальним терміном поставки. Тим не менш, виробники розраховують на продовження зростання в січні-лютому. На думку турецьких металургів, вже при нинішніх цінах на металобрухт арматура повинна коштувати не менше $ 720 за т FOB, але ж лом в найближчі тижні, очевидно, продовжить підніматися.
Очікування турецьких металургів, втім, можуть виправдатися. Принаймні, обвалу цін за зразком квітня минулого року зараз не побоюється ніхто. Якщо 2010 рік був для виробників конструкційної сталі відверто провальним, то в 2011-тому є надія на поліпшення. Будівельна галузь Близького Сходу в новому році, судячи з усього, має додати, отже в регіоні повинен пожвавитися попит на імпортну арматуру. Лідером регіонального ринку, як і в 2010 році, залишиться Саудівська Аравія. Завдяки подорожчання нафти, в кінці року досягла позначки $ 90 за барель, бюджет королівства був зведений у 2010 році з профіцитом у розмірі близько $ 29 млрд., а в поточному році нафта, швидше за все, буде ще дорожче. На думку аналітиків, в 2011 році влада Саудівської Аравії, нарешті, дадуть зелене світло ряду великих проектів у галузі інфраструктури, житлового та соціального будівництва, які були відкладені в минулому році через невизначену економічної ситуації.
Оптимістично налаштовані фахівці і щодо ОАЕ. Згідно з даними останніх опитувань, близько двох третин місцевих компаній мають намір в 2011 році наймати новий персонал. Влада, як очікується, збільшать фінансування будівельних та інфраструктурних проектів. При цьому, найбільш значні інвестиції, як і в 2010 році, будуть зроблені в Абу-Дабі. Правда, в 2011 році в ОАЕ планується введення в дію кількох нових металургійних і прокатних підприємств, так що не виключено, що дана країна перетвориться на нетто-експортера арматури. Зате ОАЕ істотно збільшить імпорт напівфабрикатів.
За деякими оцінками, протягом найближчого десятиліття країни Перської затоки інвестують в інфраструктуру, туризм та індустрію розваг близько $ 3 трлн. Безумовно, велика частина прокату, необхідного для реалізації цієї маси проектів, буде проведена на місці. Тим не менш, повністю відмовитися від імпорту конструкційної сталі держави Затоки в доступному для огляду майбутньому все ж не зможуть.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
На близькосхідному ринку довгомірного прокату почався підйом цін
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
3 жовт. 2024 р.
30 вер. 2024 р.
23 вер. 2024 р.
12 вер. 2024 р.
3 лип. 2024 р.
31 січ. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
13 вер. 2023 р.
6 вер. 2023 р.