Котирування на світовому ринку металобрухту, в середині січня перевищили позначку $ 500 за т CFR, за місяць просіли більш ніж на 10%. Особливо різким виявився спад в Європі, де ціни фактично повернулися на рівень грудня. У лютому вартість основних сортів брухту скоротилася в регіоні на 40-60 євро за т в порівнянні з попереднім місяцем. Так, в Італії ціни на матеріал E3 (відповідає HMS № 1 & 2) знизилися до близько 330-340 євро за т з доставкою.
При цьому, попит на сировину з боку європейських міні-заводів виявився практично на нульовому рівні. Оптимістичне для металургів початок року, коли дистриб`ютори приступили до поповнення своїх запасів, змінилося звичної депресією. Навіть у Німеччині, де будівельна галузь відрізняється більш високою активністю, ніж в інших країнах Євросоюзу, сталеливарні компанії зробили в лютому паузу із закупівлями металобрухту.
Свята в Східній Азії, призвели до того, що єдиним ринком збуту для європейських трейдерів в першій половині лютого стала Туреччина, однак і там ціни різко пішли на спад. Турецькі компанії через події в Єгипті і загального падіння ділової активності по всьому Близькому Сходу були змушені різко знизити котирування на сталеву продукцію і відповідно почали посилено збивати ціни на сировину. При цьому, споживачі в Туреччини успішно скористалися вигідною для них ситуацією, виторгувавши у європейських постачальників максимальні поступки. В останні дні вартість брухту HMS № 1 & 2 (80:20) європейського походження впала до $ 440-450 за т CFR. Ні американський, ні російський матеріал турки не купували, проте обсяги угод, за оцінками трейдерів, були досить великі, щоб повністю забезпечити турецьких металургів сировиною, щонайменше, до кінця лютого.
Судячи з усього, котирування на турецькому напрямку в найближчому майбутньому можуть скоротитися до менше $ 440 за т CFR, але в цілому світовому ринок, схоже, близький до досягнення `дна`. Перш за все, в другій половині лютого повинна відновитися активність у Східній Азії. Навесні в регіоні очікується підйом у будівельній галузі, так що ряд компаній у Китаї, Кореї, Японії, країнах Південно-Східної Азії вже анонсували зростання цін на арматуру. Відповідно, попит і ціни на брухт також повинні зрости.
Певний вплив на азіатський ринок має надати і очікуване подорожчання інших видів металургійної сировини - залізної руди та коксівного вугілля - у другому кварталі. Японські інтегровані комбінати вже розширюють закупівлі металобрухту, щоб зменшити частку чавуну в шихті. Це призвело до виникнення дефіциту брухту на внутрішньому ринку. Компанія Tokyo Steel Manufacturing була змушена в черговий раз підвищити закупівельні ціни на 500 ієн за т - до $ 465-480 за т з постачанням на завод для матеріалу Н2. Експортні котирування на нього складають $ 460-465 за т FOB для корейських і китайських покупців.
Як і раніше відчувається брак металобрухту в Китаї. При цьому, національна металургійна промисловість після Нового року за китайським календарем переживає сезонний підйом, попит і ціни на сталеву продукцію збільшуються. Внутрішні ціни на лом, відповідний за якістю HMS № 1 & 2, перевищують у східних провінціях $ 560 за т з доставкою, що приблизно відповідає $ 470-475 за т CFR. Поки японські та американські трейдери пропонують великотоннажні партії брухту в Китай по $ 490-500 за т CFR, проте вартість металобрухту в країні поступово піднімається і до кінця лютого може наблизитися до імпортних котируваннях.
У західних країнах пік закупівель металобрухту доведеться, швидше, не на березень, а на квітень, але й в березні трейдери зможуть розраховувати на досить пристойні обсяги продажів. І якщо до того часу не відбудеться нового загострення єгипетського кризи, вартість брухту на початку наступного місяця може знову піднятися, хоча, очевидно, межу $ 500 за т CFR залишиться для неї недоступним.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/