Падіння попиту на металобрухт в Туреччині було компенсовано пожвавленням у США та Азії

BAU.ua 9 березня 2011 р. о 21:09

В кінці лютого турецькі компанії практично покинули ринок металобрухту. Багато металургійних компанії через близькосхідної кризи скоротили виплавку сталі на 20-30%, крім того, у невизначеній обстановці сталеливарні компанії не ризикують вкладати значні кошти в придбання дорогої сировини. За оцінками аналітиків, за наявних у них запасах турецькі металурги можуть почекати, щонайменше, до другої половини березня.
Тим не менш, американські і європейські трейдери не поспішають опускати свої котирування для Туреччини. Пропозиції на постачання матеріалу HMS № 1 & 2 (80:20), як і раніше надходять з розрахунку $ 445-450 за т CFR і, на думку трейдерів, навряд чи зміняться в найближчому майбутньому. Падіння попиту в Туреччині компенсується його збільшенням в інших регіонах. Взагалі, складається враження, що, якби не події на Близькому Сході, світовий ринок металобрухту якраз на початку березня зіткнувся б з нестачею пропозиції, а ціни могли б знову перевищити $ 500 за т.
Дещо несподівано найбільшу активність на ринку брухту проявляють останнім часом американські і японські металурги. В обох країнах сталеливарні компанії на початку року не створювали великих запасів сировини, перечікуючи період підйому експортних цін у січні. Але тепер виробники стали змушені інтенсивно купувати сировину, причому, обсяг пропозиції є досить обмеженим. Холодна зима привела до традиційного сезонного зменшення зборів старого брухту, а поставки промислових відходів до цих пір не відновилися до докризового рівня.
У найбільш складному становищі опинилася японська компанія Tokyo Steel Manufacturing. Будучи змушеною конкурувати з експортерами і великими меткомбінатами, вона протягом лютого чотири рази збільшувала закупівельні ціни на брухт, що в результаті вперше з осені 2008 року перевищили на деяких заводах $ 500 за т з доставкою. Експортні котирування на японське сировину які в підсумку вперше з осені 2008 року перевищили на деяких заводах $ 500 за т з доставкою. Експортні котирування на японське сировину Н2 досягли $ 465-470 за т FOB, перевищивши вартість американського матеріалу, який надходить до Східної Азії в контейнерах по $ 470-480 за т CFR, а великотоннажні партії - по $ 490-495 за т CFR.
При цьому, в цілому попит на металобрухт на Далекому Сході характеризується трейдерами як помірний. Попитом користуються, в основному, невеликі партії матеріалу, тоді як великі корейські компанії поки не проявляють особливої активності. У Китаї зростання внутрішніх цін на металобрухт припинився разом з підйомом на ринку сталі. Матеріал, відповідний HMS № 1, поставляється на заводи в східних провінціях по $ 545-570 за т з доставкою, що трохи перевищує котирування на імпортний матеріал (з урахуванням ПДВ). Тому китайські компанії як і раніше утримуються від закупівель брухту за кордоном, хоча обсяг внутрішніх поставок явно не достатній. Немає сумніву, що, якщо регіональні котирування на HMS № 1 опустяться нижче $ 460 за т CFR, китайці негайно почнуть скуповувати цей матеріал.
У США збільшення попиту на брухт з боку національних металургійних компаній дозволило утримати внутрішній ринок від очікуваного в березні спаду на $ 20-25 за т. Натомість трейдери укладають контракти на тих же умовах, що і в другій половині лютого. Навіть у Європі внутрішнє споживання брухту в кінці лютого дещо зросла, що дозволило постачальникам трохи підняти ціни і прибудувати той матеріал, що не потрапив до Туреччини.
Як очікується, з настанням тепла збори брухту в країнах Північної півкулі зростуть. Однак розраховувати на суттєве зниження вартості цього матеріалу в доступному для огляду майбутньому споживачам не доводиться. Більше того, у разі нової хвилі закупівель в Туреччині або Східної Азії ціни знову підуть вгору. На думку аналітиків, вплив на вартість брухту у другому кварталі будуть надавати і котирування по квартальних контрактами на залізну руду і коксівне вугілля. Якщо ці види сировини у квітні піднімуться в ціні на 20-30%, металобрухту ніяк не личить буде дешевшати.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/

Останні новини розділу