Активність покупців металобрухту поки що низька, але ринок накопичує потенціал для нового підйому

BAU.ua 30 березня 2011 р. о 15:04

Землетрус 11 березня в Японії найбільший вплив поки що справила на ринок металобрухту. Постачання даної сировини з країни різко скоротилися, хоча трейдери пропонують досить привабливі ціни - близько $ 450-460 за т CFR Корея при поставках матеріалу Н2 з околиць Токіо. Покупці, по більшій частині, відмовляються від придбання брухту в Японії, оскільки побоюються отримати радіоактивний матеріал.
Наслідки аварії на АЕС `Фукусіма-1` відчуваються навіть трейдерами на західному узбережжі країни, не постраждав від стихії. Клієнти з Кореї, Китаю і країн Південно-Східної Азії останнім часом взагалі не вирішуються брати японський металобрухт незалежно від порту відвантаження, воліючи замість цього американський матеріал, вартість якого варіює від $ 450-460 за т CFR при доставці в контейнерах до $ 490-500 за т CFR для великотоннажних партій.
У цілому попит на брухт у регіоні відносно невисокий. Ціни на сортовий прокат в Азії відносно стабільні і поки не виявляють ознак швидкого зростання. До того ж, низьку активність проявляють китайські компанії. У лютому обсяг поставок металобрухту в Китай склав менше 250 тис. т в порівнянні з більше 460 тис. т в січні. Це пояснюється, перш за все, дорожнечею імпортного матеріалу. На внутрішньому ринку Китаю вартість брухту, відповідного за якістю HMS № 1 & 2 становить близько $ 555-565 за т з ПДВ та доставкою. Це означає, що імпорт стає вигідним при ціні не більше $ 460-470 за т CFR, в той час як японські компанії пропонують свій матеріал до Китаю по $ 490 за т CFR і більше, а котирування на американський матеріал можуть перевищувати $ 500 за т CFR.
Однак власні запаси брухту в Китаї дещо обмежені, так що деякі компанії відчувають дефіцит сировини. При цьому, на думку аналітиків, в квітні-травні нинішній спад на національному ринку сталі повинен змінитися підйомом завдяки сезонному пожвавленню в будівельній галузі. Так що не виключено, що внутрішні ціни на металобрухт у Китаї в найближчі кілька тижнів підуть вгору, що буде сприяти розширенню обсягів імпорту.
Взагалі на світовому ринку металобрухту вже кілька тижнів поспіль панує тиша. Попит на сировину низький на всіх без винятку основних ринках. Турецькі компанії, придбавши невелику кількість брухту, призупинили закупівлі. Американські металурги все ще не скаржаться на відсутність запасів, а європейські міні-заводи як і раніше змушені обмежувати обсяги виплавки сталі. Нарешті, землетрус дезорганізовано японський ринок брухту. За лічені дні до завершення фінансового року (31 березня) багато компаній поспішають розпродати наявний у них матеріал і тим самим збивають ціни. Компанія Tokyo Steel Manufacturing, у якої зараз простоює один міні-завод, після землетрусу двічі знижувала закупівельні ціни на сировину і тепер скуповує брухт по $ 460 за т з доставкою і менш, тоді як на піку підйому деякі підприємства купували його дорожче $ 500 за т.
У той же час, трейдери не поспішають знижувати ціни. Американські компанії як і раніше пропонують матеріал HMS № 1 & 2 (80:20) до Туреччини не менше ніж по $ 460-465 за т CFR, а постачальники з СНД котирують брухт А3 на рівні $ 455-460 за т CFR. У Європі в квітні, судячи з усього, внутрішні ціни на брухт знизяться на 10-15 євро за т, так що HMS № 1 & 2 буде обходитися іспанською та італійською заводам, приблизно, по 300-310 євро за т з доставкою, але через високого курсу євро трейдери не зменшують свої доларові котирування.
Як розраховують продавці, у квітні їм вдасться взяти реванш. Турецькі компанії, очевидно, будуть змушені відновити закупівлі в другій половині місяця, а то й раніше. При цьому, їм поки успішно вдається утримувати від падіння ціни на довгомірний прокат. Побоювання азіатських металургів з приводу японського матеріалу також обернуться додатковими доходами для американських постачальників. Деякі аналітики навіть не виключають, що в другому кварталі котирування на HMS № 1 & 2 в Азії та Туреччини знову наблизяться до позначки $ 500 за т CFR.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/

Останні новини розділу