Березневе землетрус в Японії так і не зробило значний вплив на Східноазіатський ринок сталі. Незважаючи на скорочення обсягів японського експорту (в основному, через небажання покупців брати цей метал внаслідок боязні радіоактивного зараження) дефіциту не було зареєстровано ні в одному сегменті. На ринку не бракує навіть у холоднокатаних рулонах, які вважалися найбільш проблемної позицією. Як відзначають трейдери, продукція великих китайських компаній цілком влаштовує споживачів як за кількістю, так і за якістю.
Тим не менш, від катастрофи в Японії істотно виграли корейські автомобілебудівні компанії, які розраховують на нові замовлення внаслідок зупинки японських автозаводів і припинення постачань японських комплектуючих. Про піднесення в бізнесі заявляють також корейські суднобудівники. Внаслідок цього в країні збільшується попит на сталеву продукцію. Внаслідок цього корейські металургійні компанії анонсували підвищення внутрішніх цін на $ 110-140 за т. Зокрема, гарячекатані рулони повинні перевищити в підсумку $ 900 за т EXW (без ПДВ). Приблизно, на цей же рівень вивели котирування для національних покупців і японські металурги. Втім, і в тому, і в іншому випадку помітний внесок у подорожчання справило зростання курсу японської ієни і корейської вони по відношенню до долара.
Однак не у всіх країнах регіону економічна ситуація складається сприятливо для металургів. Китайські та індійські виробники сталі в останні тижні зіткнулися з надлишком пропозиції на місцевому ринку і змушені нарощувати постачання сталевої продукції за кордон за демпінговими цінами. Так, китайські гарячекатані рулони пропонуються до Кореї, Індії, країн Південно-Східної Азії всього по $ 705-725 за т CFR. Для порівняння, тайванські і корейські компанії пропонують аналогічну продукцію по $ 770-800 за т CFR, а російські й українські експортери - по $ 760-780 за т CFR. При цьому, постачальники і так зменшили порядку $ 30 за т в порівнянні з цінами двотижневої давності.
Деякі китайські аналітики сподіваються, що після Дня Пам`яті (5 квітня) на національному ринку стали все-таки почнеться підйом. Як би там не було, економіка країни незмінно демонструє високі темпи зростання, а недавнє подорожчання залізної руди від менш $ 170 до більше $ 180 за т CIF Китай не залишає китайським металургам іншого виходу, окрім як збільшення вартості своєї продукції. Тим не менш, обсяг пропозиції прокату на китайському ринку, схоже, все ще залишається надмірною, тому китайські компанії, очевидно, і далі будуть посилено виштовхувати прокат на зовнішні ринки. Положення ускладнюється тим, що металурги і раніше, чекають швидкого скасування повернення ПДВ експортерам сталевої продукції, микролегированной бором, на яку зараз припадає більша частина китайського експорту гарячекатаних рулонів і товстолистової сталі. Зараз постачальники цієї продукції отримують назад 13 з 17% ПДВ, так що в разі скасування цього порядку втрати будуть чутливими. Втім, з іншого боку, внутрішні ціни на плоский прокат в Китаї перевищують експортні, так що металурги не налаштовані на подальше зниження котирувань і явно не мають наміру здешевлювати гарячекатані рулони до менш ніж $ 690-700 за т FOB.
Питання про підвищення експортних цін у квітні, можна вважати, вже знято з порядку денного. В умовах панування китайської дешевої продукції та низький попит з боку більшості покупців у Південно-Східній Азії здійснити новий підйом найближчим часом буде нереально, хоча на внутрішніх ринках ряду країн (насамперед, Кореї) котирування, очевидно, зростуть.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ціни на плоский прокат у Східній Азії варіюють під впливом відмінності умов на внутрішніх ринках
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
3 жовт. 2024 р.
30 вер. 2024 р.
23 вер. 2024 р.
12 вер. 2024 р.
3 лип. 2024 р.
31 січ. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
13 вер. 2023 р.
6 вер. 2023 р.