У квітні попит на сталеву продукцію в ряді країн Далекого Сходу дещо зріс в порівнянні з кінцем першого кварталу. Найбільше зростання спостерігалося в Кореї, де місцеві виробники скористалися тимчасовим ослабленням японських конкурентів. Зокрема, випуск автомобілів у країні в березні зріс більш ніж на 25% в порівнянні з попереднім місяцем. Правда, до кінця квітня деякі корейські автозаводи також стали відчувати проблеми через перебої з поставками японських комплектуючих.
Тим не менш, активізація попиту на внутрішньому ринку підштовхнула провідну корейську металургійну компанію Posco до радикального підвищення цін з метою компенсації зростаючих витрат на сировину. Незважаючи на те, що проти цього, за деякими даними, заперечувало уряд країни, що прагне не допустити збільшення витрат у виробників кінцевої продукції, в середині квітня Posco оголосила про підйом цін на плоский прокат більш ніж на $ 145 за т. Це було перше офіційне підвищення, здійснене Posco в поточному році. Згідно з новим прейскурантом вартість гарячекатаних рулонів зросла до понад $ 975 за т EXW для внутрішніх споживачів і $ 970 за т FOB при експорті.
Однак цей оголошений підйом не був підтриманий учасниками ринку. За даними трейдерів, Posco практично відразу довелося надати покупцям значні знижки. Реально котирування на гарячий прокат не перевищували $ 870-880 за т EXW, що в цілому відповідало рівню пропозицій від інших національних виробників. Експортні ціни на комерційний гарячий прокат залишилися в Кореї на рівні $ 770-780 за т FOB. Posco у другій половині квітня практично не укладала нових контрактів на постачання даної продукції, а холоднокатані рулони продавала на південь Китаю по $ 930-950 за т FOB.
Нинішня обстановка на далекосхідному ринку в цілому не сприяє зростанню котирувань. Японські і тайваньські компанії залишили травневі ціни без змін у порівнянні з квітневими. У Китаї, Кореї та Індії в останні місяці спостерігалося перевиробництво сталевої продукції, так що азіатські компанії, прагнучи активізувати експортні операції, створили надлишок пропозиції в усьому регіоні. Більшість споживачів тому мають достатні запаси і не квапляться з придбанням нових партій, створюючи тиск на постачальників. Практично не ведуть закупівлі в`єтнамські компанії. У країні погіршилася економічна ситуація, вартість кредитних ресурсів різко зросла, а їх доступність знизилася.
До того ж, дуже агресивно ведуть себе китайські експортери. У першій половині квітня вони прагнули піднімати котирування відповідно до подорожчання сталевої продукції на внутрішньому ринку і збільшенням вартості залізної руди, проте в кінці місяця вони знову різко опустили ціни. Вартість гарячекатаних рулонів, микролегированной бором, опустилася до $ 685-695 за т FOB.
Аналітики пояснюють спад кількома причинами. По-перше, китайці почали відчувати конкуренцію з боку російських компаній. Зіткнувшись з скороченням попиту на всіх основних ринках, російські виробники стали агресивно пропонувати гарячий прокат у країни Далекого Сходу по $ 720-730 за т CFR, тоді як китайці у другій половині квітня, навпаки, намагалися довести ціни на аналогічну продукцію до $ 720-730 за т FOB.
По-друге, китайським експортерам довелося піти на поступки під тиском споживачів. Зокрема, індійські компанії погоджувалися відновити закупівлі гарячого прокату тільки за умови зниження ціни до менш $ 700 за т CFR. Нарешті, свій пік в середині квітня пройшли ціни на сировину.
На думку аналітиків, не виключено, що в травні китайським компаніям, щоб стимулювати збут, доведеться зменшити ціни на гарячекатані рулони до $ 650 за т FOB і менше. Втім, навіть якщо мають рацію оптимісти, які очікують у травні розширення попиту на прокат в регіоні, істотно перевищити рівень $ 700 за т FOB китайським металургам не вдасться - принаймні, до тих пір поки не припиняться труднощі у російських компаній.
Однозначно програють у цій ситуації східноазійські компанії. В кінці квітня деякі японські і корейські постачальники пропонували гарячекатані рулони до В`єтнаму і країни Південно-Східної Азії за $ 730-750 за т CFR, але більш істотні поступки з їхнього боку малоймовірно. Замість цього металурги повідомляють про можливість скорочення випуску. Зокрема, про намір обмежити завантаження потужностей 50%-ним рівнем, щонайменше, до червня нещодавно повідомила японська компанія Tokyo Steel Manufacturing.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Китайські компанії знову знизили ціни на гарячий прокат
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
3 жовт. 2024 р.
30 вер. 2024 р.
23 вер. 2024 р.
12 вер. 2024 р.
3 лип. 2024 р.
31 січ. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
13 вер. 2023 р.
6 вер. 2023 р.