У травні очікується підвищення світових цін на металобрухт

BAU.ua 4 травня 2011 р. о 18:06

У другій половині квітня світовий ринок металобрухту не відрізнявся високою активністю. Найбільші імпортери цього матеріалу обмежувалися невеликими обсягами закупівель. При цьому, турецькі компанії орієнтувалися, в основному, на відносно дешевий європейський брухт HMS № 1 & 2 (70:30) або українська А3, який можна було придбати за $ 415-430 за т CFR. В Азії більшість споживачів мали достатні запаси сировини, створені ще в лютому - на початку березня.
Поки що азіатський ринок зберігає пасивність і в даний час. Вартість американського брухту HMS № 1 & 2 (80:20), що відправляється в контейнерах, скоротилася до кінця квітня до $ 450-460 за т CFR. Великотоннажні партії відвантажуються тільки в Китай, де ціни можуть досягати $ 475 за т CFR, але активність на цьому напрямку невелика.
Деяким дисонансом по відношенню до загальних тенденцій стало подорожчання японського матеріалу. Компанія Tokyo Steel Manufacturing, зіткнувшись з падінням обсягу поставок промислового брухту через скорочення виробництва на японських металообробних заводах, у квітні чотири рази піднімала закупівельні ціни. І хоча наприкінці місяця компанія провела знижувальну корекцію, вартість брухту в країні залишається досить високою, а котирування на матеріал Н2 при поставках у Корею і на Тайвань досягають $ 485-495 за т CFR. Природно, покупці віддають перевагу американський матеріал.
На думку аналітиків, ціни на металобрухт у Східній Азії не можуть опуститися до менш $ 450 за т CFR. Більш дешевий матеріал буде негайно скуплений китайцями. Внутрішні ціни на лом, відповідний HMS № 1 & 2, у східних провінціях країни складають близько $ 560-570 за т з доставкою, так що поки металургам не надто вигідно купувати імпортний матеріал, який з усіма витратами обходиться їм у $ 575 за т і більше. Однак різниця зовсім невелика, і в разі подальшого здешевлення сировини на регіональному ринку китайські компанії, напевно, вступлять у гру.
Втім, судячи з усього, в травні ринок брухту чекає не зниження, а підвищення цін. Це помітно, зокрема, щодо ситуації в Європі. У квітні котирування на металобрухт і довгомірний прокат у регіоні знижувалися, втративши за місяць відповідно 20-30 і 30-40 євро за т. Однак до кінця квітня спад призупинився. Міні-заводи почали поповнювати свої запаси сировини, що сприяло стабілізації цін на нього. Вартість матеріалу Е3 (HMS № 1 & 2) в Іспанії та Італії складає близько 300-310 євро за т з доставкою, причому, в травні трейдери очікують деяке підвищення.
Внаслідок цього європейські трейдери припинили демпінгувати. Вартість брухту HMS № 1 & 2 (70:30) при поставках до Туреччини підтяглася до позначки $ 440 за т CFR. Цьому багато в чому сприяло і підвищення курсу євро, вперше з грудня 2009 року підійшов до позначки $ 1,48. Не виключено, що в травні турецьким компаніям буде вигідніше імпортувати американський металобрухт, який в даний час пропонується по $ 445-450 за т CFR. При цьому, запаси брухту у турецьких компаній не дуже великі. Як очікується, в травні металургам доведеться зайнятися їх поповненням.
Події в Туреччині та Євросоюзі зробили вплив і на американський ринок брухту. Ще минулого тижня американські компанії прогнозували здешевлення цієї сировини в травні, причому, можливий спад очікувався на рівні $ 30-40 за т. Проте в кінці квітня трейдери почали повідомляти про отримання нових замовлень з боку як іноземних покупців, так і національних металургійних заводів. У зв`язку з цим більш вірогідним варіантом вважається стабільність або навіть невелике зростання у межах $ 10-15 за т.
Очевидно, в травні стагнація на світовому ринку металобрухту, спостерігалася впродовж двох останніх місяців, завершиться. Як тільки хоча б один з основних покупців проявить активність, ціни підуть у ріст.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/

Останні новини розділу