Європейські виробники сталі сподіваються на поліпшення ринкової ситуації влітку поточного року

BAU.ua 27 травня 2011 р. о 11:32

У травні ціни на сталеву продукцію в Європі, дійшовши до крайньої точки спаду, почали знову повільно підніматися. Цьому сприяли, перш за все, дві обставини. По-перше, після тривалого періоду низької ділової активності металурги, нарешті, дочекалися активізації купівельного попиту. Кінцеві споживачі і дистриб`ютори, протягом березня-квітня скоротили запаси прокату до прийнятного для них рівня, відновили закупівлі.
По-друге, зростання курсу євро по відношенню до долара, продолжавшіся протягом перших четвирех місяців поточного року, змінився зниженням. Боргові проблеми у ряді країн Євросоюзу і очікування, пов`язані з підвищенням процентних ставок у США, привели до збільшення попиту на американську валюту. Євро, який наприкінці квітня перевищував $ 1,46, подешевшав до менш ніж $ 1,41, відповідно подорожчала для європейських покупців імпортна продукція, деноміновані в доларах. Внаслідок цього тиск на ринок, який чиниться дешевим імпортом, різко зменшилася, тим більше, що російські і українські компанії нещодавно підвищили свої котирування.
В кінці травня навіть українські гарячекатані рулони пропонувалися до країн Східної та Південної Європи не менш ніж по 500 євро за т CFR / DAP. Ціни на продукцію з Індії та Китаю дійшли до 560-580 євро за т CFR, а з огляду на тривалі терміни доставки, вона стала абсолютно не привабливою для європейських покупців. Турецький гарячий прокат внаслідок підйому цін на внутрішньому ринку також подорожчав до 560-575 євро за т CFR Європа. Деякі російські компанії пропонують дану продукцію по 540 євро за т CFR, але з постачанням не раніше ніж наприкінці липня.
Завдяки всім цим факторам європейські виробники сталі змогли підняти нижню межу цінового інтервалу. Якщо на початку травня деякі компанії готові були продавати гарячекатані рулони по 530 євро за т EXW, то зараз мінімальний рівень становить 550 євро за т EXW, а в країнах Східної Європи базова ціна складає 570-580 євро за т EXW.
Подорожчання торкнулося і європейського ринку довгомірного прокату. Активізація внутрішнього попиту і поява нових замовлень з боку країн Північної Африки дозволили металургам підняти котирування на арматури приблизно на 30 євро за т, компенсувавши травневе подорожчання металобрухту. У країнах Південної Європи вартість арматури досягла близько 530 євро за т EXW, а німецькі компанії пропонують липневу продукцію за 570-580 євро за т CPT.
Деякі виробники вже заявляють про намір підняти ціни на гарячекатані рулони до 600-630 євро за т в третьому кварталі. При цьому, подорожчання для металургів життєво необхідно. Їм так і не вдалося компенсувати квітневий зростання цін на сировину, а в третьому кварталі рівень цін на залізну руду, коксівне вугілля та металобрухт, очевидно, буде практично таким же, що і в другому.
Однак виконати намічені плани європейським сталеливарним компаніям буде дуже складно. Попит, швидко з`явився в кінці квітня - початку травня, так само швидко і зник. Останнім часом більшість споживачів вичікують, відмовляючись від укладання нових угод і розраховуючи на зниження цін. Іспанським і італійським експортерам арматури вже довелося уповільнити котирування до 510-515 євро за т FOB у порівнянні з 520-530 євро за т у середині травня. Зменшилася на європейському ринку та вартість таких продуктів як холоднокатані рулони і оцинкована сталь. У всіх випадках виробники повідомляють, що були змушені знизити ціни через відсутність попиту.
У минулому році після квітневого підйому цін європейський ринок впав в стан стагнації, яка тривала фактично до листопада. Однак зараз металурги сподіваються, що цей сценарій не повториться. На думку генерального директора німецької компанії Salzgitter Вольфганга Едера, на початку літа минулого року у споживачів були надлишкові складські запаси, які витрачалися до середини осені. У теперішній же час резерви підтримуються на низькому рівні, так що можна розраховувати на більш-менш стабільний попит у найближчі місяці - принаймні, в Німеччині, де економіка перебуває в набагато кращому стані, ніж у більшості інших країн ЄС. Єдине слабке місце - це будівельна галузь, де навіть наступ сприятливого часу року так і не розворушити ринок.
Як відзначають експерти, в даний час обстановка на ринку є невизначеною, так що всі його учасники проявляють обережність. Всі чекають укладення контрактів на друге півріччя з автомобілебудівними компаніям - орієнтовно, у другій половині червня. Поки металурги планують підняти ціни по них на 50-60 євро за т, але самі покупці дивляться на це з великим скепсисом.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/

Останні новини розділу