Підйом на турецькому ринку металобрухту в кінці травня - початку червня, що супроводжувався підвищенням цін на довгомірний прокат і напівфабрикати, виявився нетривалим. Вже в кінці першої декади червня турецькі металургійні компанії почали згортати закупівлі сировини, та й їх власна продукція помітно подешевшала в порівнянні з піковими значеннями початку місяця. На думку трейдерів, споживачі мають тепер достатні запаси брухту і можуть перебувати поза ринком до середини липня. Попит не впав до нуля, але обмежується одиничними угодами.
Певні проблеми турецькому ринку може створити політика. У країні 12 червня пройшли парламентські вибори, на яких правлячої Партії справедливості та розвитку не вдалося отримати абсолютної більшості. При цьому, переговори про створення коаліції (всього до парламенту пройшло тільки чотири партії, включаючи націоналістичну курдську) можуть затягнутися, що, у свою чергу, може зробити негативний вплив на інвестиційну активність в економіці.
У Східній Азії, на відміну від Туреччини, обсяги закупівель металлома залишалися відносно невисокими і протягом декількох останніх тижнів. Регіональні металургійні компанії скоротили завантаження потужностей через настав сезону дощів і загального спаду в будівельній галузі. Особливо сильно впав попит у В`єтнамі, де уряд був змушений зупинити або перенести на більш пізній термін ряд великих проектів, а приватні інвестори відчувають проблеми із залученням кредитів.
У Китаї попит на металобрухт залишається високим, а внутрішні ціни піднялися до $ 585 за т з доставкою і більше за матеріал, відповідний HMS № 1 & 2, але практично всі учасники ринку вважають цей підйом короткочасним. Як очікується, виробництво сталі в літні місяці зменшиться в порівнянні з травневим рекордом в 60,25 млн. т через відключень електроенергії, та й попит на довгомірний прокат буде досить помірним чинності сезонних факторів.
Тим не менше, ціни на металоллом на світовому ринку залишаються високими. Американські і європейські компанії котирують матеріал HMS № 1 & 2 (80:20) при поставках до Туреччини на рівні близько $ 480 за т CFR. Російський і український брухт А3 трохи подешевшав, але більшість трейдерів прагнуть утримати ціни в інтервалі $ 455-465 за т CFR. В Азії американські компанії підняли експортні котирування на HMS № 1 & 2, що поставляється в контейнерах. Ціни на нього варіюють від $ 460-465 за т CFR на Тайвані до більше $ 480 за т CFR у країнах Південно-Східної Азії. Великотоннажні партії американського матеріалу купуються в останній час тільки китайськими покупцями по $ 490-495 за т CFR. При цьому, експортери ні на одному напрямку не схильні йти на значні поступки.
Причина стійкості ринку брухту полягає, перш за все, у високій вартості цього матеріалу в країнах-експортерах. Металобрухт відносно дешевий тільки в Японії, де металургійні компанії скоротили завантаження потужностей, а компанія Tokyo Steel Manufacturing в черговий раз знизила закупівельні ціни. У той же час, у США внутрішні ціни на брухт у червні додали близько $ 5-10 за т, а в Південній Європі - 15-20 євро за т. При цьому, металургійні компанії по обидві сторони Атлантики теж збільшили вартість своєї продукції, так що подорожчання сировини пройшло для них відносно безболісно.
У Європі певну роль зіграли і валютні фактори. Курс євро останнім часом коливається навколо позначки $ 1,45, і з урахуванням того що ціни на матеріал Е3 (HMS № 1 & 2) в Іспанії та Італії досягають 310-330 євро за т CPT, трейдерам вигідніше відправляти сировину на місцеві міні-заводи, ніж до Туреччини. Найбільш дешевий лом в даний час пропонують, скоріше, російські експортери, які не встигли розпродати всі свої червневі запаси.
Судячи з усього, в останні дні трейдери підвищували котирування на металобрухт, скоріше, за інерцією. Очевидно, в найближчі кілька тижнів ринок чекає чергова пауза, супроводжується повільним зниженням цін. Однак на осінь аналітики прогнозують новий стрибок. Великим покупцем брухту, при цьому, може стати Китай, де внаслідок розширення обсягів виплавки сталі виник дефіцит сировини.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/