Протягом усього липня на світовому ринку металобрухту рівень купівельної активності був низьким. Споживачі в Туреччині та країнах Східної Азії мали достатньо запаси сировини і тому обмежувалися відносно скромними обсягами закупівель. Багато заводів у Європі і на Далекому Сході запланували на серпень проведення ремонтів, так що не потребували великих кількостей брухту. Нарешті, і ринок довгомірного прокату в останні місяці не відрізняється особливою активністю, так що попит на кінцеву продукцію міні-заводів теж був досить обмеженим.
У серпні особливих змін на краще на ринку не відбулося. Навпаки, біржова паніка в США і Європі привела до того, що торговельні обороти на світовому ринку металобрухту взагалі скоротилися майже до нуля. Тим не менше, для американських і європейських трейдерів це стало сигналом ... для підвищення експортних котирувань.
Вартість європейського матеріалу HMS № 1 & 2 (70:30) при поставках до Туреччини на початку місяця зросла від близько $ 440 до $ 445-450 за т CFR, хоча американський HMS № 1 & 2 (80:20) залишився в тому ж інтервалі - $ 465-470 за т CFR. Проте ще більш разючі зміни відбулися в країнах Східної Азії. Американські компанії раптово підняли ціни на HMS № 1 до $ 480-490 за т CFR при поставках в контейнерах і до $ 500-520 за т CFR для великотонажних партій, збільшивши котирування на $ 10-20 за т в порівнянні з кінцем липня.
При цьому, даний стрибок цін зовсім не виправданий з точки зору попиту. Корейські компанії, що є найбільшими імпортерами брухту в регіоні, мають достатні запаси. В останні кілька тижнів вони придбали чималі обсяги американської і японської сировини за цінами не вище $ 495 за т CFR при закупівлі великих партій HMS № 1. У Китаї внутрішні ціни на металобрухт аналогічної якості в східних провінціях відносно стабільні на рівні $ 580-600 за т з доставкою (включаючи ПДВ), так що імпортувати сировину дорожче $ 480 за т CFR їм не вигідно. У принципі, попит на брухт у країні дуже високий внаслідок підйому в національній будівельної галузі та повного завантаження потужностей місцевих міні-заводів, але в останні дні біржова криза в західних країнах привів до деякого ослаблення китайського ринку сталі.
Тому східноазійські країни відмовляються від дорогого американського матеріалу, вважаючи за краще використовувати місцевий або ж японський матеріал, вартість якого залишається відносно стабільною: близько $ 440-450 за т FOB за сорт Н2. У самій Японії компанія Tokyo Steel Manufacturing з початку серпня вже тричі знижувала закупівельні ціни на лом, щоб компенсувати майже 10%-ве зростання курсу ієни по відношенню до долара за останні два-три тижні.
У той же час, в Європі та США внутрішні ціни на металобрухт практично не змінилися в серпні в порівнянні з минулим місяцем незважаючи на `мертвий сезон`. Американські і європейські трейдери готуються до осіннього підйому, коли більшості споживачів доведеться повернутися на ринок. На початку вересня збільшення попиту на брухт з боку американських, європейських і турецьких металургійних компаній одночасно, справді, може привести до появи дефіциту пропозиції і викликати стрибок цін.
Обороти в світовій торгівлі металобрухтом продовжують розширюватися. Туреччина за перше півріччя поточного року імпортувала майже 10 млн. т лому, перевищивши показники аналогічного періоду річної давності на 14%. Рекордні обсяги закупівель сировини показують в цьому році Корея і деякі країни Південно-Східної Азії. Це компенсує деяке зниження імпорту в Китаї та Індії. До того ж, Японія в січні-червні поточного року відправила на експорт на 30,9% менше металобрухту, ніж в той же період минулого року. Надлишку пропозиції на світовому ринку брухту як не було раніше, так немає й зараз.
Правда, в нестабільної економічної ситуації в західних країнах вересневий підйом цін на металобрухт більше $ 500 за т CFR виглядає все ж малоймовірним. Цілком можливо, що реальний попит на сировину, так само як і на сталеву продукцію в наступному місяці буде скромнішим, ніж припускають постачальники. А на думку Тома Берда, президента European Ferrous Recovery and Recycling Federation, світовий ринок брухту є відносно збалансованим, тому що цінові коливання на ньому найближчим часом будуть укладатися всередині інтервалу шириною не більше $ 20 за т.
В принципі, цей прогноз дуже схожий на правду. У цьому році коливання цін на металобрухт не відрізнялися широким розмахом. Швидше за все, ця сталість збережеться і надалі.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Котирування на світовому ринку металобрухту зросли незважаючи на сезонний спад ділової активності
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
3 жовт. 2024 р.
30 вер. 2024 р.
23 вер. 2024 р.
12 вер. 2024 р.
3 лип. 2024 р.
31 січ. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
13 вер. 2023 р.
6 вер. 2023 р.