Ділова активність на ринку сталі, звичайно скорочується до мінімуму в серпні, завжди збільшується в жовтні внаслідок поновлення закупівель споживачами і дистрибуторами, поповнюють запаси. Тому металургійні компанії традиційно намагаються підвищити котирування в кінці серпня - на початку вересня, проте їхні зусилля часто зводяться нанівець через невідповідність попиту і пропозиції.
Східноазійські виробники листової сталі, в останні кілька тижнів утримували ціни на свою продукцію на стабільному рівні, зробили першу спробу підвищення ще в другій половині серпня. Вартість гарячекатаних рулонів китайського виробництва досягла $ 700-720 за т FOB, а тайванські, корейські і японські експортери довели свої котирування до $ 720-730 за т FOB. Несподівано різко підняла ціни на холоднокатані рулони до $ 790-800 за т FOB китайська компанія Baosteel, яка очікує цієї осені повноцінного відновлення регіональної автомобільної промисловості. Японські виробники, які продають суднобудівний лист у Корею, запропонували пролонгувати на весь третій квартал червневу ціну, що становить близько $ 930 за т FOB.
Однак ці оптимістичні розрахунки, схоже, виявилися недостатньо точними. В кінці серпня постачальникам довелося знизити експортні котирування на гарячекатані рулони приблизно на $ 5-10 за т, причому це, можливо, не останній відступ. В`єтнамські покупці відмовляються укладати угоди за цінами вище $ 720-730 за т CFR, а індійські імпортери, що зіткнулися зі зниженням конкурентоспроможності іноземної продукції через падіння курсу рупії по відношенню до долара, вимагають ще більш значних поступок.
На ринку холодного прокату серйозним негативним чинником стало наростання економічних проблем в західних країнах. Тепер фахівці побоюються, що поставки азіатських автомобілів і побутової техніки в Європу і США будуть у найближчі місяці нижче очікуваних. Через це попит на холоднокатані рулони на Далекому Сході залишається низьким, а ціни на китайську продукцію не перевищують $ 750-760 за т FOB. Втім, обсяг продажів не вражає і в інших сегментах регіонального ринку плоского прокату. Споживачі вичікують, в результаті чого металурги змушені відкладати намічене ними підвищення цін.
При цьому, Східноазіатський ринок стикається останнім часом з надлишком пропозиції, які виникли внаслідок введення в дію нових виробничих ліній в Кореї. Зокрема, компанія Hyundai Steel за перші сім місяців поточного року виробила 4,3 млн. т гарячекатаних рулонів, майже вдвічі перекривши показники аналогічного періоду минулого року. Експорт гарячого прокату з Кореї за той же період збільшився на 37%, до 3,86 млн. т, а імпорт, навпаки, скоротився на 21%, до 4,14 млн. т. На думку корейських фахівців, в 2014 році країна може перетворитися в нетто-експортера сталі.
Китайські компанії за рахунок дешевизни своєї продукції зберігають поки свої позиції на корейському ринку, а от їх японські конкуренти зазнають втрат. У другому кварталі поточного року японський експорт гарячекатаних рулонів зменшився на 11% порівняно з аналогічним періодом річної давності, до 4,3 млн. т, а в липні-вересні прогнозується скорочення цього показника ще на 10-20%.
У цій ситуації корейські компанії вимагають поступок від японських постачальників гарячого прокату, відкидаючи пропозиції останніх про укладення контрактів на третій контракт на рівні $ 770-780 за т FOB. На ринку товстолистової сталі японці також програють китайським конкурентам, що пропонують суднобудівний лист по $ 800-890 за т FOB (верхня межа цього рівня представлена Baosteel). Цей сегмент ринку від обвалу рятує тільки те, що попит на товстолистову сталь з боку корейських суднобудівних компаній у першому півріччі поточного року збільшився близько 40%. Але надалі темпи зростання повинні значно зменшитися, так що у виробників виявляться значні надлишки продукції. Причому, на відміну від гарячекатаних рулонів, які останнім часом посилено пропонуються японськими компаніями в Індію, країни Персидської затоки та Латинської Америки, дівати надлишок суднобудівного листа буде нікуди.
В цілому регіональні металурги не втрачають оптимізму. Тайванські компанії China Steel і Chung Hung Steel в кінці серпня анонсували підйом цін на плоский прокат у вересні-жовтні на $ 20-30 за т. Як і раніше високим залишається попит на сталеву продукцію в Китаї. Проте наявні проблеми навряд чи дозволять східноазіатських виробникам плоского прокату досягти помітного зростання цін у найближчому майбутньому. Їм би уникнути спаду ...
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/