Попит на металобрухт на основних ринках поступово збільшується

Попит на металобрухт на основних ринках поступово збільшується

Ціни на металобрухт на світовому ринку цього року відрізняються підвищеною стабільністю. З лютого розмах коливань не перевищує плюс-мінус 5%, в США протягом останніх п`яти місяців середній рівень внутрішніх котирувань знаходиться в межах інтервалу шириною всього $ 20 за т. При цьому, ця сталість спостерігається в не самій сприятливій ​​ринковій ситуації. Так, в деяких європейських країнах виробництво довгомірного прокату на міні-заводах і, відповідно, попиту на брухт з їхнього боку скоротилося на 30-40% в порівнянні з докризовими показниками. Японський ринок на півроку виявився частково паралізованим через березневий землетрус.
Тим не менш, на ринку продовжують діяти достатньо потужні чинники, що забезпечують йому високу стабільність. Одним з них є, зокрема, обмежений обсяг пропозиції. Хоча такі країни як США або Росія цього року збільшили експорт металобрухту, збори залишаються досить скромними. Це пов`язано, перш за все, з впливом кризи на західному споживчому ринку. Люди менше витрачають, рідше викидають побутову техніку і старі автомобілі і рідше купують нові, що призводить не тільки до зменшення надходжень старого брухту, а й до скорочення замовлень для металообробних підприємств.
У той же час, у деяких країнах попит на брухт активізувався. Це, перш за все, Туреччина, де за перші сім місяців поточного року імпорт металобрухту збільшився на 21,3%, до 12,2 млн. т. Тільки в одному липні в країну надійшло близько 2,2 млн. т матеріалу. Розширилися поставки брухту і в деякі країни Південно-Східної Азії. У перспективі повинна нарощувати імпорт Індія. Таким чином, незважаючи на рецесію в західних країнах, металобрухт залишається затребуваним на світовому ринку.
Нарешті, роль стабілізатора в міжнародній торгівлі ломом грає Китай. Внутрішні ціни на цю сировину в східних провінціях практично збігаються з імпортними (з урахуванням 17%-ного ПДВ і витрат на доставку) і, причому, відрізняються високим сталістю. За рахунок цього китайські компанії збільшують закупівлі брухту за кордоном, як тільки він дешевшає на регіональному ринку, і зменшують при його подорожчанні, згладжуючи коливання. У тому ж липні Китай імпортував близько 780 тис. т брухту, підтримавши ринок в період падіння попиту в Європі та США.
На початку вересня європейський ринок металобрухту залишався вкрай пасивним. Тим не менш, закупівельні ціни регіональних заводів на цю сировину не змінилися в поточному місяці в порівнянні з серпнем. Європейські трейдери, в кінці серпня - початку вересня продавали матеріал HMS № 1 & 2 (70:30) по $ 440-445 за т CFR Туреччина, раптово підняли котирування до $ 460-465 за т CFR, майже на один рівень з російським ломом А3. Причиною цього стрибка стало повернення на ринок турецьких компаній, що почали закуповувати сировину на жовтень. Як правило, турки купують європейський і чорноморський лом, однак в останні дні повідомлялося про укладення кількох контрактів на поставки американського матеріалу HMS № 1 & 2 (80:20) з розрахунку близько $ 470 за т CFR.
У США вересневі ціни практично не відрізнялися від серпневих. За словами трейдерів, багато заводів, все літо підтримують мінімальний рівень запасів, почали досить активно поповнювати їх. Це компенсує відносно невисокий попит з боку покупців із Середземномор`я та країн Східної Азії. Однак деякі постачальники металобрухту, в свою чергу, обмежують обсяг пропозиції, очікуючи підвищення цін у жовтні, коли споживання брухту зросте не тільки в Туреччині, а й на Далекому Сході.
Металургійні компанії зі східноазійських країн на початку вересня також почали нарощувати закупівлі брухту, хоча в цілому попит залишається невисоким. Ціни на американський лом HMS № 1 & 2 при доставках в контейнерах варіює від $ 475 до $ 495 за т CFR, великотоннажні партії продаються, переважно, в Китай по $ 500-510 за т CFR. При цьому, в регіоні близький до завершення сезону дощів, так що незабаром купівельна активність повинна зрости завдяки підйому в будівельній галузі. Характерно, що японська компанія Tokyo Steel Manufacturing, в липні на серпні кілька разів знижувала закупівельні ціни на лом, у вересні стала знову їх піднімати, додавши порядку 1-2 тис. ієн за т протягом першої декади місяця.
Судячи з усього, ринок металобрухту і цього разу обійдеться без різких стрибків. В умовах економічної невизначеності і спаду в будівельній галузі більшості країн важко чекати ажіотажу. Тим не менш, у найближчі кілька тижнів ціни на цей матеріал будуть, очевидно, зрушуватися нагору, а не вниз.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 9301