Підйом цін на плоский прокат, який намітився на початку вересня на всіх основних ринках, поступово видихається. Попит на сталеву продукцію зріс після річної паузи, але в недостатній мірі, щоб виправдати збільшення котирувань, на якому наполягали металурги. У деяких секторах з`являються ознаки надвиробництва, яке в подальшому може призвести до зниження цін.
У Східній Азії багато компаній ще не залишили надії на зростання. У Китаї компанія Baosteel підняла ціни на плоский прокат на 50-200 юанів ($ 8-31) за т в жовтневим контрактами, показавши приклад іншим виробникам. Протягом першої половини вересня збільшення котирувань на $ 20-30 за т анонсували тайванські та індійські компанії, а в Кореї була зроблена спроба додати близько $ 45 за т за рахунок скорочення дисконтів.
Японські корпорації, натхнені відновленням внутрішнього ринку, планують підвищення не менш ніж на $ 40-50 за т, пояснюючи свої дії зростанням курсу ієни по відношенню до долара. Зокрема, компанія Tokyo Steel Manufacturing пропонує гарячекатані рулони азіатським покупцям по $ 800 за т FOB, а інтегровані комбінати хочуть вийти на рівень більше $ 800 за т FOB при поставках жовтневих аналогічної продукції корейським виробникам холодного прокату.
З одного боку, ринкова ситуація в Азії виглядає відносно сприятливою. У вересні на ринок повернулися в`єтнамські покупці гарячекатаних рулонів. Уряд Малайзії, розглянувши скаргу місцевих виробників на демпінг з боку ряду країн регіону, відмовилося підвищувати мито на гарячий прокат, залишивши її на рівні 25%. У регіоні вже завершується сезон дощів, після якого очікується активізація будівельного сектора. На поправку йде японський ринок сталі, так що місцеві компанії отримали можливість урізати обсяги експорту.
Однак, з іншого боку, на регіональному ринку можна знайти досить слабких місць. Найбільш серйозні проблеми виникли в Кореї, де все чіткіше проявляється надлишок пропозиції. За перші сім місяців поточного року виробництво гарячекатаних рулонів в країні збільшилося більш ніж на 16% в порівнянні з показником аналогічного періоду річної давнини і досягла 19 млн. т. Підприємства Posco, Hyundai Steel і Dongbu Steel з весни запекло конкурують за частку ринку, що призвело до дестабілізації механізму ціноутворення. Офіційно внутрішні ціни на гарячекатані рулони до цих пір перевищують $ 950 за т EXW, але, за даними трейдерів, реально ця продукція продається по $ 800-830 за т. Складські запаси у дистриб`юторів досить великі, тому видимий попит залишається низьким.
Схожа ситуація склалася і на корейському ринку товстолистової сталі, випуск якої за перші сім місяців поточного року перевищив показники аналогічного періоду річної давності на 38%. Резерви даної продукції на початку третього кварталу вийшли на рекордно високий рівень. При цьому, всі місцеві виробники підтримують максимальний рівень завантаження потужностей, щоб ні в якому разі не поступитися часткою ринку конкурентам.
В результаті корейські компанії не виявляють особливого інтересу до закупівель китайської продукції. Ціни на гарячекатані рулони і комерційну толстолістовую сталь китайського виробництва в середині вересня опустилися в підсумку до $ 705-715 і $ 705-720 за т FOB відповідно. Японські, корейські і тайваньські експортери пропонують гарячий прокат по $ 720-730 за т FOB, але більшість споживачів відмовляються купувати дану продукцію за такими цінами. Зокрема, в`єтнамські та індійські імпортери заявляють про необхідність її здешевлення хоча б до $ 710-720 за т CFR.
Швидше за все, серйозного спаду в Східній Азії в найближчому майбутньому все-таки не відбудеться. Стабільний попит в Китаї і пожвавлення в Японії будуть надавати підтримку ринку, крім того, металурги практично не мають простору для відступу внаслідок дорожнечу сировини, насамперед, залізної руди. Але здійснити в жовтні-листопаді підвищення цін азіатським виробникам, мабуть, все-таки не вийде.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Східноазійські виробники плоского прокату намагаються підняти ціни
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
3 жовт. 2024 р.
30 вер. 2024 р.
23 вер. 2024 р.
12 вер. 2024 р.
3 лип. 2024 р.
31 січ. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
13 вер. 2023 р.
6 вер. 2023 р.