Європа в останні місяці постійно була найбільш слабкою ланкою на світовому ринку металобрухту, але найбільш яскраво це проявляється останніми днями. У серпні виробництво довгомірного прокату в країнах Євросоюзу скоротилося більш ніж на 25% порівняно з липнем внаслідок зупинки низки міні-заводів на канікули, але і у вересні рівень завантаження потужностей залишається вкрай низьким через слабкість регіонального ринку конструкційної сталі. Відповідно, і постачальники металобрухту не отримали ті замовлення від металургів, на які вони розраховували.
У результаті багато європейських трейдерів були змушені збільшити обсяг пропозиції металобрухту для Туреччини, а відносно низький курс євро по відношенню до долара дав їм можливість різко зменшити ціни. Якщо на початку вересня вартість європейського матеріалу HMS № 1 & 2 (70:30) становила близько $ 440-450 за т CFR, то в другій половині місяця вона опустилася до $ 420-430 за т CFR. При цьому, котирування більш якісного американського брухту HMS № 1 & 2 (80:20) весь цей час залишалися постійними - близько $ 470 за т CFR.
Зниження доларових котирувань виявилося практично безболісним для європейських трейдерів. Свій матеріал у Туреччину вони відправляють по 290-297 євро за т FOB, що приблизно відповідає рівню початку вересня. Вартість HMS № 1 & 2 (80:20) в Іспанії протягом усього місяця також залишалася відносно постійною - близько 295-305 євро за т CFR (зараз відповідає близько $ 404-418).
Турецькі компанії, природно, скористалися можливістю закупити відносно дешевий європейський матеріал, так що попит на американський металобрухт впав практично до нуля, а російський А3 подешевшав до $ 455-460 за т CFR. Втім, американські трейдери не тільки не знизили свої котирування, але і збільшили їх до $ 470-475 за т CFR. Це пояснюється високим попитом на американський металобрухт у самих США, а також в країнах Східної Азії, куди зараз йдуть основні поставки.
Азіатські металургійні компанії готуються до підйому в регіональній будівельної галузі, який очікується в жовтні, після завершення сезону дощів. Внаслідок цього виробники поповнюють запаси сировини, яка поступово дорожчає. Вартість брухту HMS № 1 & 2 (80:20), що поставляється в контейнерах, складає в даний час $ 485-500 за т CFR, а великотоннажні партії пропонуються по $ 500-510 за т CFR. Правда, згідно з повідомленнями трейдерів, в останні дні попит пішов вниз, але, як передбачається, це не зробить істотного впливу на ціни.
Як і раніше високими залишаються і котирування металобрухту на китайському ринку. Незважаючи на те, що сталева продукція в країні подешевшала до найнижчого рівня за останні три місяці, а загальні очікування мають негативний характер, матеріал, відповідний за своїми характеристиками HMS № 1, як і раніше обходиться підприємствам по $ 595-605 за т з доставкою. Імпортери зменшили активність, але не припинили закупівлі.
Як відзначають фахівці, незвичайна стабільність світового ринку металобрухту в поточному році обумовлена, з одного боку, дефіцитом цієї сировини, а з іншого, відносною слабкістю споживачів. Постачальники брухту не мають можливість підняти ціни, але зате в змозі не опускати їх.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/