Загострення фінансової кризи в Європі та економічний спад, що поширився вже на всі західні країни, викликали падіння цін на всі види сировини. Природно, не залишився поза цієї тенденції і металобрухт, хоча об`єктивно на світовому ринку спостерігається хронічний дефіцит цього матеріалу. Втім, останнім часом у металобрухту виявилося слабке місце - в Європі.
Європейські міні-заводи почали скорочувати виробництво ще в серпні, прагнучи стабілізувати падаючий регіональний ринок довгомірного прокату. Однак з настанням осені ситуація нітрохи не покращилася. Швидше, навпаки: фахівці прогнозують в європейському будівельному секторі нову тривалу депресію, яка буде тривати, щонайменше, до кінця 2012 року. В результаті металургам доводиться знову зменшувати обороти. За останні два тижні про можливість закриття частини електросталеплавильних потужностей заявили компанія Arcelor Mittal і іспанська Celsa.
Ці повідомлення викликали обвал на іспанському ринку металобрухту. Жовтневі котирування зменшилися, як мінімум, на 15 євро за т в порівнянні з попереднім місяцем. Імпортні ціни на матеріал HMS № 1 & 2 (80:20), що досягали в вересні 305-315 євро за т CFR, скоротилися до 290-295 євро за т CFR. З урахуванням того, що курс євро продовжує падати по відношенню до долара і вже опустився нижче позначки $ 1,32, це еквівалентно близько $ 382-389 за т CFR.
За таких обставин європейські трейдери вважали за краще переключитися на турецький ринок. Однак турецькі металургійні компанії, з одного боку, ще не вичерпали свої запаси сировини, а, з іншого, самі відчувають труднощі через падіння цін на довгомірний прокат. Незважаючи на здешевлення європейського металобрухту HMS № 1 & 2 (80:20) до близько $ 430-445 за т CFR покупці не поспішають проводити нові угоди. При цьому, матеріал А3 з СНД пропонується турецьким покупцям по $ 445-460 за т CFR, а котирування на американський HMS № 1 & 2 (80:20) сягають $ 465-470 за т CFR. Американські експортери не бачать причин для істотного зниження котирувань. На внутрішньому ринку США ціни на металобрухт практично не змінюються вже майже два місяці і становлять для брухту HMS № 1 близько $ 405-410 за т з доставкою.
Однак, судячи з усього, найближчим часом американцям доведеться піти на поступки, тим більше, що лом дешевшає не тільки в Середземномор`ї, а й у країнах Східної Азії. У цілому попит на сировину на азіатському ринку до останнього часу був досить високим. Регіональні прокатні компанії запасалися металобрухтом перед початком сезонного підйому в будівельній галузі. Але загострення ситуації на європейському фінансовому ринку і загроза нової економічної кризи змусили металургів призупинити операції. До того ж, в перший тиждень жовтня на ринку відсутні китайські компанії, що відзначають чергову річницю заснування КНР.
Зниження попиту на брухт в Азії обернулося зниженням цін. Американський матеріал HMS № 1 & 2 (80:20), що поставляється в контейнерах, за останні два тижні подешевшав на $ 15-20 за т, до близько $ 465-480 за т CFR при поставках у Корею і на Тайвань. Великотоннажні партії як і раніше пропонуються з розрахунку $ 500 за т CFR і більше, але попиту на них немає. Більше того, через падіння цін на довгомірний прокат в Китаї малоймовірно, що угоди в цьому сегменті скоро поновляться.
Судячи з усього, металобрухт ще не дійшов до `дна`. У Туреччині деякі аналітики вважають, що стабілізація буде досягнута лише на позначці $ 420-425 за т CFR для HMS № 1 & 2 (80:20). При цьому, повернення турецьких компаній на ринок очікується не раніше другої половини жовтня, а то і в листопаді. Запаси сировини у металургів зараз невеликі, але падіння попиту на прокат змушує заводи знижувати рівень завантаження потужностей.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/