Вартість сталевої продукції на китайському ринку повільно знижується з середини серпня, і фахівці не бачать жодних причин для швидкого припинення цього процесу. Попит на прокат у країні збільшується набагато меншими темпами, ніж очікувалося. Через економічного спаду в Європі та США експорт китайських товарів скоротився. Багато промислові компанії були змушені зменшити завантаження потужностей.
У 2008 році уряд Китаю змогло компенсувати падіння експорту за рахунок стимулювання внутрішнього споживання. Експортні галузі були в значній мірі переорієнтовані на внутрішній ринок, була прийнята програма з розвитку інфраструктури об`ємом 4 трлн. юанів ($ 586 млрд. по курсу на той час). Проте зараз влада країни вже не можуть повторити свої дії трирічної давності, причому, аж ніяк не через відсутність фінансових ресурсів. Справа в тому, що саме зараз проявилися негативні сторони стимулюючої програми трирічної давності.
Зокрема, вкидання в економіку сотень мільярдів доларів розігрів інфляцію, яку уряд КНР ось вже котрий місяць поспіль намагається зменшити, скорочуючи приплив кредитних коштів у реальний сектор. У дуже складне становище потрапили китайські банки, через які йшло фінансування. За оцінками британського банку Standard Chartered, проблемна заборгованість місцевих органів влади, створена, в чималому ступені, в ході виконання стимулюючої програми, досягла запаморочливою величини - $ 1,2-1,4 трлн. При цьому, британські експерти сумніваються, що більша частина цих боргів коли-небудь буде погашена.
В результаті уряд був змушений знизити інвестиційну активність, тим більше, що багато проектів, реалізовані в останні роки, мали надлишкову характер. Сьогодні в Китаї можна побачити дороги, що йдуть з нізвідки в нікуди, мости, до яких не побудовані під`їзні шляхи, порожні міські райони.
Отже, очевидно, нинішній рівень виробництва сталевої продукції стає надлишковим. Тим часом, за даними національної металургійної асоціації CISA, провідні металургійні компанії Китаю поки не скорочують випуск і не мають наміру робити цього в жовтні. Деякі аналітики сподіваються, що в листопаді-грудні внутрішній ринок знову піде на підйом, тому що споживачі будуть скуповувати сталеву продукцію, готуючись до зими. Однак зростаючі складські запаси трохи суперечать цим очікуванням.
Як і передбачалося, китайські компанії відразу після завершення першого тижня жовтня, протягом якої святкувалася 52-та річниця заснування КНР, скоротили експортні котирування. Так, ціни на комерційну толстолістовую сталь, що становили в кінці вересня $ 700-710 за т FOB, впали до $ 660-700 за т FOB, а на холоднокатані рулони - від $ 740-760 до $ 730-740 за т FOB. Котирування на гарячекатані рулони поки зменшилися приблизно на $ 15-20 за т, до близько $ 670-690 за т FOB, але, на думку спостерігачів, спад буде тривати і в другій половині місяця. По крайней мере, споживачі в країнах Східної Азії призупинили закупівлі в розрахунку на подальші поступки з боку постачальників.
Правда, китайські металурги не налаштовані опускати котирування занадто низько. Наприкінці вересня ряд компаній зменшили вартість своєї продукції за жовтневим контрактами, але не більше ніж на $ 30-35 за т. Ще не сказала свого слова і компанія Baosteel, яка має оприлюднити свої листопадові прайс-листи в найближчі дні. Навіть незважаючи на деяке здешевлення залізної руди та коксівного вугілля з початком четвертого кварталу більшість китайських металургійних компаній мають досить низьку рентабельність, так що подальші цінові поступки обернуться для них збитками.
Проте, як вважають фахівці CISA, відновлення зростання цін на сталеву продукцію в країні можливе тільки за умови скорочення обсягів виробництва, а для цього котирування все-таки повинні впасти досить низько. Так що, швидше за все, спад на китайському ринку сталі в найближчі тижні не закінчиться.
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Після святкового тижня котирування на прокат в Китаї продовжили зниження
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
3 жовт. 2024 р.
30 вер. 2024 р.
23 вер. 2024 р.
12 вер. 2024 р.
3 лип. 2024 р.
31 січ. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
13 вер. 2023 р.
6 вер. 2023 р.