На східноазіатському ринку стали триває депресія. Попит на прокат залишається низьким, а постачальникам доводиться опускати ціни все нижче. Зараз вони практично зрівнялися з котируваннями річної давності.
Безумовно, однією з головних проблем регіонального ринку є спад в Європі та США. Боротьба з фінансовою кризою за допомогою методів жорсткої економії дуже болісно позначається як на економіці в цілому, так і на споживчому ринку. Відповідно, страждають азіатські виробники споживчих товарів. Регіональні компанії, що використовують сталеву продукцію, скоротили замовлення на прокат і проводять обережну політику. До того ж, зовсім небагато часу залишилося до кінця року, так що споживачі і з цієї причини прагнуть мінімізувати запаси.
Ще однією причиною спаду на азіатському ринку сталі є перевиробництво. Порушником рівноваги стали корейські компанії, перш за все, Hyundai Steel, різко наростили обсяги випуску. У результаті в самій Кореї утворився надлишок пропозиції. Внутрішні ціни на гарячий прокат в листопаді скоротилися до $ 750-770 за т EXW, а до кінця року очікується зниження ще на $ 30-40 за т. В останні місяці корейські компанії розширюють обсяги експорту, причому, відносно низький курс місцевої валюти (хоча з жовтня вона зміцнюється по відношенню до долара) сприяє зростанню конкурентоспроможності їх продукції.
У програші виявилися японські металурги. Курс ієни в останні місяці навіть трохи виріс по відношенню до долара, так що валютний фактор діє не на їх користь, а проти них. Японський експорт сталі в Корею з грудня минулого року незмінно відстає від показників річної давності, а при поставках до Китаю цей спад триває більше півроку. Новим ударом для японських сталеливарних компаній стало катастрофічна повінь в Таїланді. Через нього, зокрема, були змушені призупинити роботу місцеві автозаводи, що використали саме японський метал. Компанія Nippon Steel оцінює зниження поставок сталевої продукції в Таїланд в 300 тис. т в порівнянні з торішніми показниками.
На початку листопада найдешевші гарячекатані рулони в Східній Азії та Індії пропонували китайські, російські, українські та європейські компанії (зокрема, Arcelor Mittal), що пропонували цю продукцію по $ 620-650 за т CFR. Корейський і тайванський гарячий прокат котирувався трохи вище, по $ 650-680 за т CFR, японська продукція продавалася, як правило, не менше, ніж по $ 690 за т CFR. Проте, за оцінками спостерігачів, спад на цьому не закінчиться. Китайські трейдери повідомляють, що отримують пропозиції від корейських і в`єтнамських клієнтів з розрахунку $ 600 за т CFR і менше. А деякі аналітики вважають, що крайньою точкою спаду буде $ 540-550 за т CFR.
Правда, в перших числах листопада декілька піднялися китайські холоднокатані рулони. Котирування на цю продукцію, а також базові ціни на оцинковану сталь були опущені китайськими компаніями на позначку $ 670-680 за т FOB проти $ 710-720 за т для холодного прокату і $ 740-760 за т для оцинковки в кінці жовтня. Різке здешевлення продукції пробудило до неї інтерес з боку покупців. Завдяки надходженню нових замовлень китайські компанії змогли підвищити котирування на холоднокатані рулони до $ 680-690 за т FOB.
Проте, загальний рівень цін все одно низький, а очікування учасників ринку, як правило, негативні. Японські компанії, зокрема, були змушені припинити переговори про постачання гарячекатаних рулонів в Корею в четвертому кварталі через повної безглуздості подальших контактів. Одержати гарячий прокат більше $ 700 за т FOB, як того бажали японські виробники, в осяжному майбутньому абсолютно не реально.
На думку японських металургів, чекати якогось покращення в найближчі місяці не доводиться. Ситуація почне виправлятися лише в січні, коли споживачі почнуть укладати контракти з постачанням в лютому-березні, вже після Нового року за китайським календарем (22 січня).
Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Східноазійські компанії знижують експортні котирування на плоский прокат
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
3 жовт. 2024 р.
30 вер. 2024 р.
23 вер. 2024 р.
12 вер. 2024 р.
3 лип. 2024 р.
31 січ. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
13 вер. 2023 р.
6 вер. 2023 р.