Американські компанії знову намагаються підвищити ціни на плоский прокат

Американські компанії знову намагаються підвищити ціни на плоский прокат

Підвищення цін, здійснене американськими компаніями в кінці серпня - початку вересня поточного року, до початку листопада повністю зійшло нанівець. Ринкові ціни на гарячекатані рулони опустилися до близько $ 700-705 за метричну т EXW, а реальні угоди, за словами трейдерів, часто укладалися з розрахунку менше $ 700 за т EXW. Холоднокатані рулони і оцинкована сталь (базові ціни) пропонувалися виробниками по $ 820-830 за метричну т EXW. Для багатьох компаній ці котирування практично відповідали рівню собівартості.
Ситуація ставала нестерпною для американських металургів, що зробили нову спробу підйому цін на плоский прокат. Ініціаторами виступили на початку листопада підрозділи російських компаній - Severstal North America і NLMK USA. Вони повідомили про підвищення цін на всі види листової сталі на $ 30 і $ 50 за коротку т (відповідно, $ 33 і $ 55 за метричну т). Протягом наступного тижня аналогічні оголошення зробили і інші основні виробники плоского прокату в країні. Анонсовані їм підвищення також укладалися в інтервалі $ 30-50 за коротку т.
За словами спостерігачів, в останні дні котирування на американському ринку, дійсно, підвелися на $ 10-15 за т. Підйом торкнувся, перш за все, ринки холодного прокату та оцинкованої сталі, тоді як відносно гарячекатаних рулонів прогрес поки не дуже помітний. Металурги сподіваються, що в другій половині листопада ціни все ж досягнуть бажаного рівня. На їхню думку, попит на сталеву продукцію в країні стабільний. Темпи зростання ВВП у другому півріччі поточного року знизилися, але все ж залишаються вищими, ніж, наприклад, в європейських країнах. Фінансова ситуація в США цілком благополучна. Спостерігається зростання в таких галузях як автомобіле-і машинобудування, енергетика, виробництво труб. Припинила погіршуватися обстановка в будівництві. Крім того, американські виробники плоского прокату, за винятком товстолистової сталі, практично не відчувають конкуренції з боку імпорту.
Проте видається, що навіть незважаючи на всі ці сприятливі обставини американські виробники стали навряд чи зможуть домогтися бажаного росту. Найбільш вірогідним варіантом аналітики називають стабілізацію цін на нинішньому рівні, щонайменше, до січня. І хоча купівельний попит традиційно оживає з початком нового року, істотного підйому в першому кварталі 2012 року також не очікується.
Одна з основних проблем американських металургів полягає в негативних очікуваннях покупців. Американська економіка може відчувати себе краще європейської, однак більшість споживачів використовують ту ж тактику, що і їх колеги по іншу сторону Атлантики, закуповуючи сталеву продукцію тільки малими партіями під поточні потреби. Відповідно, і дистриб`ютори не прагнуть поки до збільшення складських запасів. Як відзначають американські джерела, мало хто навіть спокусився можливістю закупити продукцію за `старими` цінами, до входження в силу оголошеного підвищення.
У другій проблемі американські сталеливарні компанії винні самі. На відміну від Європи і Китаю місцеві виробники поки практично не знижують обсяги випуску плоского прокату (хоча на ринку довгомірної продукції обсяг пропозиції зменшився). Нові підприємства компаній Severstal NA, RG Steel і ThyssenKrupp USA, які вступили або повернулися у стрій в першій половині поточного року, продовжують боротися за частку ринку, пропонуючи сталеву продукцію за зниженими цінами. Їх конкуренти не вирішуються на виведення з ладу частини потужностей, щоб не втратити клієнтів. У результаті на ринку як і раніше зберігається надлишок пропозиції.
Нарешті, у листопаді в США подешевшав металобрухт. Місцеві виробники довгомірного прокату у відповідь опустили ціни на $ 15-20 за т, і зворотні дії компаній, представлених в секторі плоского прокату, виглядають тому не зовсім логічними.
Так що, серйозного підвищення цін на плоский прокат в США до Нового року, швидше за все, не буде. І, в принципі, це не так вже й погано для американських металургів. Адже якби покупці повернулися на ринок, вони б, очевидно, звернули свою увагу і на імпортну продукцію, яка поки стоїть лише ненабагато дешевше місцевої. Як уже показав досвід, у випадку збільшення різниці в котируваннях імпорт прокату в США швидко зростає. Так, наприкінці жовтня - початку листопада різко розширилися закупівлі турецької, західноєвропейської та латиноамериканської катанки, вартість якої в американських портах була більш ніж на $ 100 за т нижче, ніж у американських виробників.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 9562