Сучасні технології будівництва дозволять майже вдвічі скоротити час укладання асфальту на трасі «Київ-Харків-Довжанський» (М-03), а також на 15% скоротити витрати на паливо.
Як повідомили в українському підрозділі Todini Costruzioni Generali SPA, яка виступає підрядником будівництва, в липні 2014 на відрізку траси М-03 в Полтавській області почалося тестування ультрасучасного асфальтоукладача Caterpillar AP655D. Частково роботизовану машину з унікальною автоматизованою системою управління надала компанія «Цепелін Україна». Todini ще торік закупив 90 одиниць сучасної техніки у представництва німецького концерну для власного технопарку. На цей раз «Цепелін Україна» надала асфальтоукладальник в якості тестового екземпляра для демонстрації продуктивності інноваційних розробок та економії витрат.
«Подібна техніка в Україні ще не використовувалася. Її застосовували тільки при будівництві об'єктів міжнародного значення, таких, як аеропорти, автобани і естакади в країнах Європи і в США. В порівнянні з сучасними аналогами вона продемонструвала збільшення продуктивності як мінімум на 30%», - зазначив Баходір Шавкета, керівник відділу будівельної техніки «Цеппелін Україна».
Поряд з економією ресурсів тестована техніка дозволила укладати асфальт з високою точністю. Це значно підвищить якість дорожнього полотна і його зносостійкість при експлуатації.
«Згідно з міжнародними стандартами допустиме відхилення рівності асфальту на один кілометр дорожнього полотна не повинно перевищувати 6 мм. І одна справа, якщо хтось поклав нерівно асфальт на ділянці довжиною 10 метрів, а інше - кілька кілометрів. Ціна помилки в такому випадку просто неймовірна. Однак техніка, яка проходить тестування на українській трасі М-03, має відмінну точністю роботи - від 1 до 5 мм. Тому ризики шлюбу практично рівні нулю», - розповів керівник групи геодезистів Todini Costruzioni Generali SPA Сандро Гальяно.