Згідно з даними Державної служби статистики, загальний експорт будматеріалів (до країн ЄС, СНД та інших країн) у липні зріс майже вдвічі і склав 719 млн $, що на 48,5% більше, ніж у квітні (370 млн $). Президент Всеукраїнської Спілки виробників будматеріалів Іван Салій спеціально для BAU.ua пояснив причини цієї тенденції.
Експорт будматеріалів до країн ЄС склав 66,2 млн $, що на 84,4% більше, ніж у квітні цього ж року, коли об’єм експорту становив 36 млн $. Зокрема, найбільший відсоток експорту до країн ЄС серед різних найменувань будматеріалів склали столярні вироби (вікна, балконні двері, двері та їх рами) — 48% (31,7 млн $) від загального обсягу. Дещо зріс експорт по таких позиціях, як металоконструкції; галька, гравій, щебінь; труби, трубки і шланги; раковини, умивальники, консолі раковин, ванни; утеплювач; шпалери; керамічна глазурована плитка та граніт. Також, незважаючи на складну політичну ситуацію, експорт будматеріалів до країн СНД зріс на 42,7% (з 324,5 млн $ до 566,6 млн $), а до інших країн — на 88% (з 10 млн $ до 86,5 млн $).
На думку Івана Салія, певне зростання експорту по ряду позицій будівельних матеріалів можна пояснити не скільки збільшенням виробничих потужностей, скільки різким падінням ринку будівництва в Україні — обсяги зменшились на 15,6%, у Києві – на 15,1%.
“Дорогу в ЄС нам відкрили, але європейський ринок будматеріалів досить насичений, крім того, є низка стримуючих факторів. Так, для експорту необхідно отримати сертифікат якості продукції. У нас досі немає державного акредитованого центру сертифікації, тож зараз підприємства замовляють сертифікацію за кордоном, що потребує суттєвих фінансових та часових витрат”, — прокоментував Іван Салій. На його думку, в Україні є потужності для того, щоб будувати у 3-5 разів більше. Але для цього необхідно залучення коштів у сектор (розбудова інфраструктури, будівництво соціального житла тощо) та підвищення рівня купівельної спроможності населення.