У CoST показали, як усунути проблеми у сфері ремонту і будівництва доріг в Україні

Галина Коноваленко 12 липня 2016 р. о 15:56

30-го червня у приміщенні Міністерства інфраструктури пройшла зустріч щодо проблем дорожнього будівництва, вільного доступу до інформації про використання публічних коштів у цій галузі, а також досліджень розкритої (за стандартами CoST) інформації за пілотними проектами будівництва доріг, які виконуються із залученням коштів МФО, повідомляє прес-служба Ініціативи CoST Україна.


Учасники круглому столу — керівництво Державного агентства автомобільних доріг України, представники Міністерства інфраструктури України, Європейського інвестиційного банку, Світового банку та державних науково-проектних інститутів.

На зустрічі йшла мова про невідповідність проектно-кошторисної документації тендерній. Станом на зараз проектно-кошторисна документація ухвалюється Кабміном за 5–7 років до підписання контракту та старту реалізації проекту. У результаті дороги, які були оцінені спеціалістами, руйнуються далі, а ремонтні роботи і матеріали дорожчають.

За словами інженера-консультанта верифікаційної групи CoST Україна Леоніда Рибіцького, «необхідно удосконалити тендерні процедури за проектами МФО — на тендер мають виноситись проекти з деталізованою робочою документацією, особливо важливо обмежити внесення змін до затвердженого проекту».

Ключові питання круглого столу:
— обмеження застосування динамічної ціни у договорах на виконання робіт;
— можливості внесення підрядником своїх ризиків до проектно-кошторисної документації;
— формування глобальної стратегії розвитку українських доріг на основі техніко-економічного обґрунтування та обмеженої конкуренції на ринку підрядників.

За результатами зустрічі Національний секретаріат CoST в Україні надасть рекомендації Кабміну та профільним комітетам ВРУ, щоб проекти, які реалізуються спільно з МФО, починали працювати не пізніше, ніж через рік після затвердження проектно-кошторисної документації Урядом.

Довідка:
CoST (Construction Sector Transparency Initiative) — добровільна Ініціатива, створена у 2008 році, яка працює у 15-и країнах світу. Мета CoST — забезпечити прозорість та підзвітність процесу будівництва об’єктів інфраструктури, які будуються за публічні кошти і подолання корупції.
Ініціатива CoST Україна розпочала свою діяльність у 2013 році і зараз працює над такими проектами:

— проект «Дороги Карпатського краю»;

— виконання ремонтних робіт на автомобільній дорозі Н-01 Київ-Знам’янка;

— проект реконструкції автомобільної дороги М-03 Київ — Харків — Довжанський на ділянці Лубни — Полтава.


Як повідомлялось раніше, на ремонт столичних доріг виділено 1,3 млрд грн.

Останні новини розділу