На сьогодні як у великих містах, так і в маленьких, безумовно, існує певний дефіцит об’єктів соціальної інфраструктури, особливо, закладів дошкільної та середньої освіти. Оскільки кількість м2 житлової нерухомості, що зводиться, не співмірна з обсягом інфраструктурного будівництва.
Будівництво – бізнес, спрямований на задоволення попиту
Зрозуміло, що в такому випадку, легко знайти винного в особі забудовника і нарікати на нього за такий стан речей. Проте важливо розуміти, що будівництво – це, перш за все, бізнес, який як і будь-який інший, має бути прибутковим. Отже, розвивається саме той сегмент, на який існує попит.
Якщо говорити про дитячі дошкільні заклади, як окремий проєкт, він не є рентабельним внаслідок низької окупності. Звідси й відсутність попиту на площі під організацію дитячих садків чи шкіл. А для забудовника це такі ж квадратні метри, як і будь-які інші, які він реалізує.
Якщо ж взяти до уваги, що основним замовником таких установ є держава, то відповідний бізнес повинен мати підтримку з боку держави у вигляді певних дотацій.
Об’єкти соціальної інфраструктури – гарантія успішної реалізації м2 житла
З іншого боку, під час проєктування і реалізації великих житлових комплексів, поява серед житлових і комерційних об’єктів таких якірних як дитячий садок, чи школа – є прямою дорогою до успішної реалізації м2 житла. Тож сьогодні деякі забудовники, з точки зору масштабів діяльності й обсягів будівництва, доросли до того, щоб у рамках реалізації своїх житлових комплексів, в тому числі займатися і цім бізнесом. Проте таких забудовників не багато.
Урегулювання питання щодо зведення соціальних об’єктів – у компетенції міста
Цей дисбаланс, у першу чергу, повинен бути урегульованим державою і містом. Саме на будівництво комунікацій, шкіл та дитячих садків була запроваджена, зокрема, пайова участь, розмір якої коливався від 4% до 10% кошторисної вартості будівництва об’єкта. Вона мала стати важливим фінансовим ресурсом для розбудови міської інфраструктури будь-де, в столиці чи в інших містах. Однак, як часто це буває, ми не зовсім коректно із цим впоралися. За даними Мінрегіону, кошти від пайової участі або не витрачалися на інфраструктуру, або їх цільове спрямування неможливо відстежити.
Зміни в ДБН направлені на розбудову інфраструктури
Сьогодні, завдяки впровадженню нових державних будівельних норм, дитячі садки стало можливим розміщувати в житлових будинках, а не тільки в окремо розташованих будівлях. З точки зору забудовників, такий крок може призвести до певного вирівнювання наявного дисбалансу. Зокрема, в проєкті Інвестиційно-будівельної компанії “ОБРІЙ” «Місто квітів» Парковий квартал ми так це і реалізуємо. Проте без відповідних державних програм глобально цю проблему вирішити неможливо. Питання стосується, в цілому, містобудування й розвитку міста.
ІБК ОБРІЙ
Питання будівництва об'єктів соціальної інфраструктури повинно бути урегульовано містом
+380 50 009 XX XX +380 50 009 5559
19 серп. 2021 р.
11 серп. 2021 р.
31 бер. 2021 р.